Funkcja nagrywania filmów w usłudze Steam
Komunikacja głosowa jest kluczowa w grach sieciowych.
Również dla Valve, które poinformowało, że od teraz jego platforma Steam w czacie głosowym korzystać będzie z kodeków jednego z najlepszych programów do rozmów przez sieć - Skype'a. W sieci pojawiły się także plotki o innych, wartych uwagi opcjach, których ma doczekać się serwis.
Jak poinformowali przedstawiciele Valve, Steam korzysta teraz z kodeku SILK, który jest wykorzystywany w popularnym komunikatorze Skype. Zastąpi on stare rozwiązania platformy.
O lepszej jakości nowego kodeku świadczy fakt, że na swobodną rozmowę potrzebuje on od 8 do 30 kbps. Dla porównania - poprzednia technologia wykorzystywała 15 kbps przepustowości naszego łącza.
Tymczasem jeden z długoletnich fanów Team Fortress 2, ukrywający się pod pseudonimem Political Gamer, na forum Steama napisał, że miał okazję udać się do siedziby Valve i spotkać się z jego szefem, Gabem Newellem. Ten miał rzekomo mu powiedzieć, że serwis doczeka się "wkrótce" niezwykle ciekawej opcji - możliwości nagrywania filmików z rozgrywki. Wprowadzenie tej funkcji miałoby sens - od niedawna można bowiem robić screeny z gry z poziomu Steama.
Gabe Newell miał też ponoć powiedzieć, że Valve rozważa uruchomienie specjalnej wersji serwisu na iOS i Androida. Niestety Political Gamer nie podał większej ilości szczegółów.