Final Fantasy XIV z ograniczeniami
Urok grania w MMO polega między innymi na spędzaniu wielu godzin na zdobywaniu punktów doświadczenia i rozwoju swojej postaci. Nie będzie tego jednak w Final Fantasy XIV Online.
Twórcy wprowadzą do gry system, który ograniczy liczbę zdobywanych punktów doświadczenia.
Zaimplementowany przez Square Enix system sprawi, że po ośmiu godzinach rozgrywki w Final Fantasy XIV Online liczba zdobywanych punktów doświadczenia będzie stale maleć. Po kolejnych siedmiu godzinach za pokonanie przeciwnika gracze nie otrzymają żadnego "ikspeka". Oznacza to, że rozwijać swoją postać będzie można jedynie przez 15 godzin. I to nie dziennie, a... tygodniowo.
Jak wyjaśnił producent Nobuaki Komoto na łamach serwisu poświęconego japońskiej wersji bety gry, system ten ma wyrównać szansę pomiędzy osobami, które mają niewiele czasu na zabawę w MMO, a tymi, którzy nie robią nic innego, tylko "ekspią".
"Główny koncept stojący za Final Fantasy XIV to umożliwienie graczom z małym zasobem czasu na efektywną zabawę i balans gry jest właśnie o to oparty. Ponadto produkcja została zaprojektowana tak, by nie dawać osobom z większą ilością czasu niesprawiedliwej przewagi. Dlatego też taki system, jak Guardian's Favor, został zaimplementowany, by uczynić łatwiejszym levelowanie na krótszą metę od levelowania długodystansowego" - tłumaczy Komoto.
"By osiągnąć ten balans, liczba punktów doświadczenia zbierana po określonym czasie ma pewien próg. Pomyślcie o tym jak o znanym z rzeczywistości 'zmęczeniu' w trakcie pracy nad udoskonaleniem swoich umiejętności" - dodaje.
Co na to gracze MMO?