Electronic Arts popiera gejów

Już kiedyś pisaliśmy o tym, że "Elektronicy" są za równością i że wspierają gejów w walce o nią. A oto kolejny dowód na ich stanowisko w tej kwestii...

Electronic Arts przyłączyło się - prawdopodobnie w roli patrona - do konferencji o nazwie GaymerCon, która odbędzie się w przyszłym roku. Jak pewnie się domyślacie, będzie to impreza dla graczy (oraz "graczek") wyraźnie deklarujących, że są gejami/lesbijkami/transseksualistami. Prelekcje i prezentacje, które odbędą się w jej ramach, będą dotyczyły gamingu i nowych technologii, ale w kontekście homoseksualnym.

Poza Electronic Arts na GaymerConie pojawią się także ekipy Xbox LIVE oraz Penny Arcade. Jednak "Elektronicy" są pierwszym wydawcą gier wideo, który zadeklarował swoje wsparcie dla organizatorów i uczestników konferencji.

Reklama

Jakie są powody tej decyzji? "Electronic Arts wierzy, że aby być naprawdę innowacyjnym, trzeba włączać się społecznie" - stwierdziła Ginger Maseda, pracowniczka koncernu. "Jesteśmy dumni, biorąc udział w tym evencie."

"Electronic Arts jest nie tylko wydawcą jednych z najlepszych gier na świecie, ale także jedną z najszybciej postępujących firm w branży. Jesteśmy podekscytowani i zaszczyceni tym, że zaangażowali się w GaymerCon" - dodał Jack DeVries, dyrektor ds. relacji branżowych z samego GaymerConu.

To nie pierwsza aktywność Electronic Arts w wojnie o seksualne równouprawnienie. W wakacje pisaliśmy o tym, że koncern włączył się do walki o prawo do małżeństw homoseksualistów. Podobnie jak ponad 40 innych firm, "Elektronicy" stwierdzili, że pochodzące z 1996 roku przepisy prawne dyskryminują osoby należące do tzw. grupy LGBT. Na liście ich przeciwników znaleźli się również tacy giganci, jak Zynga, Google czy Starbucks.

GaymerCon został zaplanowany na 3-4 sierpnia przyszłego roku. Impreza odbędzie się w San Francisco. Podkreślając, że nie jesteśmy w stosunku do niej w jakikolwiek sposób uprzedzeni, jesteśmy ciekawi jej programu.

Pierwszy zwiastun nowej, polskiej gry

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy