Electronic Arts: "Frostbite 2 to silnik kolejnej generacji"

Kiedy po nudnawych targach E3 2012 jasne stało się, że nic już nas nie uchroni przed ujawnieniem w przyszłym roku nowej generacji platform do grania, producenci technologii graficznych rozpoczęli korowód zapewnień, że "są już gotowi na next-gen".

Swoje 12 groszy dorzuciło też EA, które twierdzi, że ich Frostbite 2 to także, już teraz, silnik kolejnej generacji.

Słowa takie padają z ust Patricka Soderlunda, niegdyś jednego z bossów EA Dice, teraz szefa całej |dywizji gier hardkorowych w EA (co jest zresztą znaczącą zapowiedzią tego, jaka technologia będzie w produkcjach tego działu wykorzystywana).

"Szczerze mówiąc Frostbite 2 to silnik, który powstał z myślą o kolejnej generacji. Tak zaczęliśmy nad nim prace, myśląc jednocześnie o tym, by było to narzędzie, które da się skalować. To oznacza, że Battlefield 3 wcale nie jest szczytem jego możliwości, wręcz przeciwnie, to dopiero przedsmak, punkt, od którego chcemy wyjść, mierząc jeszcze wyżej. Zapewniam, że mamy technologię, która stawia nas w bardzo dobrej pozycji jeśli chodzi o wyzwania przyszłości [...] Battlefield 3 na PC wyglądał tak, jak mogłaby wyglądać gra na konsoli nowej generacji. Mamy technologię, która pozwala nam tworzyć na nią gry" - powiedział Soderlund.

Reklama

Te słowa brzmią szczególnie ciekawie w kontekście popularności, jaką Frostbite 2 zyskał wśród deweloperów współpracujących z EA. Na tej technologii działa przecież nie tylko Battlefield 3, ale i Need for Speed: The Run, skorzysta z niej w tym roku Medal of Honor: Warfighter, w kolejnym zaś Command & Conquer: Generals 2. Czy to trend, który będzie widoczny także w przyszłości?

"Nasza filozofia jest taka, by nie wymuszać na żadnym zespole używania tej technologii. Ale kiedy ekipa od Medal of Honor zobaczyła, co udało się osiągnąć z Battlefieldem, zdecydowali się przesiąść z Unreal Engine, na którym działał poprzedni Medal of Honor. Nie mówię, że Epic ma kiepski silnik, ale kiedy porównaliśmy możliwości obu na początku prac, stało się jasne, że Frostbite pozwala na więcej" - wyjaśnił Soderlund.

Tak wygląda przyszłość gier?

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy