Dragon Age III: Pierwsze informacje!
Choć podczas PAX Prime BioWare koncentrowało się głównie na Mass Effect 3 i Star Wars: The Old Republic, przedstawiciele studia w panelu dyskusyjnym poświęconym serii Dragon Age ujawnili kilka ciekawych informacji o powstającej i niezapowiedzianej jeszcze trzeciej części.
Uwaga - możliwe spoilery! Wygląda na to, że BioWare po przerwie od ratowania świata w postaci Dragon Age II w kolejnej części cyklu chce powrócić do motywu "ocalenia uniwersum". W panelu dyskusyjnym na PAX Prime, w którym wzięli udział producent wykonawczy Mike Laidlaw, dyrektor artystyczny Matt Goldman i scenarzysta David Gaider, potwierdzono, że tym razem gracze będą "ratować świat przed nim samym".
Jak dobrze pamiętamy, druga odsłona serii zakończyła się wybuchem otwartego konfliktu pomiędzy magami a templariuszami, którzy w Dragon Age III toczyć będą wojnę o dominację. Główny bohater będzie musiał - niemal jak w "jedynce" - podróżować pomiędzy różnymi krainami i zebrać sojuszników, którzy pomogą przywrócić ład i porządek do Thedas.
Przedstawiciele BioWare'u zasugerowali także, że owym "głównym bohaterem" może być ponownie Hawke, którego historia jeszcze się nie zakończyła. Mało tego - istnieje szansa, że mógłby w trakcie swojej podróży spotkać, uwaga, Szarego Strażnika, którym gracze kierowali w Początku! Obsadzenie pierwszoplanową postacią Bohatera Kirkwall miałoby sens, szczególnie, że miał on spory udział w konflikcie magów i templariuszy. Niewykluczone jednak, że wcielimy się w zupełnie nowego herosa.
Sporą wadą drugiej części były małe mapy. Ten problem zostanie rozwiązany w Dragon Age III, którego lokacje mają być kilkukrotnie większe od tych znanych nawet z pierwszej odsłony cyklu. Twórcy gry stwierdzili też, że choć wykreowane przez nich uniwersum jest podobne do świata stworzonego przez Tolkiena, chcą go odróżnić od Śródziemia. Pragną też, by stał się standardem dla gatunku fantasy.
Przedstawiciele BioWare zaznaczyli również, że nie chcą tworzyć żadnego MMO opartego na Dragon Age'u.
W trakcie panelu dyskusyjnego poruszono również kwestię walki. W nadchodzących DLC do Dragon Age'a II zostanie usprawniona - zresztą dzięki rozszerzeniom developerzy będą chcieli zdecydować, w którym kierunku pójść w kwestii starć. W dodatkach położony zostanie m.in. nacisk na planowanie i rozmieszczenie członków naszej drużyny na polu bitwy.
Twórcy gry chcą również skoncentrować się na tym, by gracze byli świadomi zalet i słabości poszczególnych towarzyszy i aby wykorzystywali je w walce. Dlatego na przykład w Dragon Age III otrzymamy drużynowy bonus za posiadanie w ekipie konkretnej postaci, co zachęci do grania w pewien charakterystyczny dla niej sposób.
Jedną z wad Dragon Age II był brak możliwości wpływania na wygląd naszych wirtualnych towarzyszy, a w szczególności noszonych przez nich strojów i zbroi. W kolejnej części zostanie to poprawione - członkowie naszego zespołu będą posiadać odblokowywane w trakcie rozgrywki zestawy wyposażenia zmieniające ich wygląd, ale pozostawiające ich "ikoniczny" wizerunek. Powróci także możliwość podarowania towarzyszącym postaciom broni i innych elementów ekwipunku - wpłynie to jednak tylko na konkretne statystyki.
Przekonaj się, czy trzecia odsłona serii Mass Effect definitywnie zakończy historię Sheparda