Dlaczego twórcy Split Second zostali zamknięci?
Po zawieszeniu działalności studia Black Rock, odpowiedzialnego za grę Split Second, wiele osób zastanawia się nad przyczyną tego co się stało. Prawdopodobnie chodzi o zmianę kierunku rozwoju Disneya, firmy która była właścicielem Black Rock.
Z najnowszych informacji wynika, że Disney nie jest już zainteresowane tworzeniem gier na konsole stacjonarne. Według znanego analityka branży gier, czyli Michaela Pachtera, wymieniony wydawca skupić się chce teraz nad czymś innym.
"Nowy zarząd Disney Interactive jest obecnie pod dużą presją osiągnięcia rentowności i obniżają oni koszty na wszelkie możliwe sposoby" - uważa Michael Pachter.
"Nie mogę też stwierdzić, że zamknięcie Black Rock jest najwłaściwszym sposobem, aby obniżyć koszty, ale kierownictwo Disney Interactive pochodzi z internetowego środowiska i wydaje się że chcą teraz skoncentrować swoje działania na grach społecznościowych, a nie na tych wydawanych w pudełka i sprzedawanych w tradycyjnych sklepach" - twierdzi znany analityk.
"W związku z tym sądzę, że będą oni redukować koszty poprzez cięcia na grach w opakowaniach, a nie na produkcji gier internetowych" - dodaje. Można się więc domyślić, że ta nowa strategia Disneya odbiła się bezpośrednio na zamknięciu studia Black Rock, które podlegało koncernowi.
Czarne chmury nad Black Rock zbierały się już od grudnia zeszłego roku, kiedy to anulowano jeden z projektów studia, czyli drugą cześć Split Second. Mniej więcej sześć miesięcy później zostało stamtąd zwolnionych około 100 osób. Wtedy już było wiadomo, że dni Black Rock są policzone.
Jeszcze nieco ponad tydzień temu, losy studia nie były przesądzone. "Disney Interactive Studios potwierdza, że Black Rock Studios nie dostało zielonego światła do dalszego rozwoju nowego projektu i w związku z tym firma poinformowała wczoraj pracowników o zamiarze wprowadzenia procesu konsultacji w sprawie wniosku o zamknięcie studia" - przekazał przedstawiciel Disneya.
Oprócz samych zwolnionych osób na zamknięciu studia Black Rock ucierpią też zapewne gracze. Split Second było bowiem całkiem udaną produkcją. Średnia ocen na portalu Metacritic wymienionego tytułu wynosi obecnie 84% w wersji na PS3, 82% na Xboksa 360 i 79% w przypadku PC.