Dlaczego seria Total War nie trafiła na konsole?

Strategie i konsole? Dotychczas łączenie tych dwóch rzeczy kończyło się mniejszą lub większą porażką.

W jednym z wywiadów przedstawiciele Creative Assembly przyznają, że ich seria Total War nie trafiła na X360 i PS3, ale - jak zaznaczają - głównym powodem były ograniczenia technologiczne. Studio ma nadzieję, że ich cykl pojawi się na mocniejszych next-genach.

Dyrektor studia Creative Assembly, Mike Simpson, w rozmowie z Eurogamerem wyjaśnił, że seria Total War nie pojawiła się na Xboksie 360 i PlayStation 3 z powodu niedoboru pamięci, co uniemożliwia wygenerowanie odpowiedniej liczby jednostek. Gdyby nie to - cykl zadebiutowałby na konsolach.

Reklama

"Od zawsze rozmawialiśmy o Total Warze na konsolach. Zawsze mówiłem, że nie ma jakiegoś szczególnego powodu, dla którego strategia nie mogłaby na nich dobrze działać, ale istnieją różnego rodzaju problemy, które muszą zostać wyeliminowane. Nie można tak po prostu wziąć Total Wara z PC i przenieść go na konsole" - mówi Mike Simpson.

"Obecna generacja konsol sobie po prostu nie radzi - nie mają odpowiedniej ilości pamięci, co jest ważnym czynnikiem. Te problemy techniczne są jedynymi powodami, dla których seria nie trafiła na X360 i PS3. Wielu myśli, że to wina kłopotów ze sterowaniem. Nie sądzę, by był to główny problem - po prostu nikt wcześniej nie zrobił tego dobrze. Wiele strategii na konsolach jest portami z PC, nad którymi nie myślano za wiele" - dodaje Simpson.

"Strategie nie są znaczącym gatunkiem na konsolach. Ale myślę, że z różnych powodów to się zmieni. Następna generacja, kiedykolwiek ona nadejdzie, będzie znacznie potężniejsza niż obecna" - twierdzi dyrektor studia Creative Assembly.

Simpson zaznacza jednak, że konsolowy Total War musiałby się różnić od tego z PC.

"Sposób, w który ludzie grają na konsoli jest nieco inny niż na PC. Nie siedzisz przed telewizorem przez cztery lub pięć godzin. Sesje są znacznie krótsze, ale mamy kilka pomysłów. Dotyczą one nie tylko konsol, ale dotarcia do szerszego grona odbiorców" - wyjaśnia Simpson.

Sony pracuje nad konsolą o kryptonimie Orbis?

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy