Dlaczego nowy Hitman powstaje tak długo?

Na łamach serwisu CVG pojawił się wywiad z Christianem Elverdamem, głównym projektantem rozgrywki w Hitman Absolution.

Pracownik studia IO Interactive zdradził, że jedną z przyczyn tak długiego okresu pomiędzy wydaniem Hitman: Krwawa Forsa, a najnowszą odsłoną, była konstrukcja nowego silnika oraz przetasowanie mechanizmów sztucznej inteligencji.

"Jak dobrze wiesz, pracowaliśmy nad całkowicie nową technologią. Silnik nazwaliśmy Glacier 2. Musieliśmy go budować praktycznie od zera, więc mieliśmy szansę na przyjrzenie się poprzednim odsłonom serii i zapytać siebie nawzajem, jakie aspekty Hitmana są najważniejsze i jak możemy je usprawnić" - odpowiada Elverdam na pytanie redaktora, dlaczego Agent 47 milczał przez 6 lat i "przespał" ewolucję PlayStation 3.

Reklama

Elverdam opisał tę sytuację z punktu widzenia twórców i zareklamował nowe możliwości AI w Absolution.

Przeczytaj o podobieństwach między nową odsłoną serii Hitman a Assassin's Creed

"Naprawdę potrzebowaliśmy stworzenia nowej technologii. Jeśli spojrzysz na prezentację z E3, zdasz sobie sprawę, że AI jeszcze nigdy nie było tak zaawansowane. Jeśli trafisz na policjanta, nie musi on od razu do Ciebie strzelać, szczególnie jeśli nie widział żadnych zabójstw w Twoim wykonaniu. Starcia z policją mogą jednak zmienić się w pełną akcji, szybką walkę. Jeśli policja wezwie wsparcie, będziesz stawiał im czoła bardziej bezpośrednio. Właśnie na takich sprawach chcieliśmy się skupić w pełni. Chcieliśmy przejść z czarno-białego AI z wcześniejszych odsłon do wariantów, w których jest więcej odcieni szarości" - mówi Elverdam.

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama