Dlaczego Minecraft nie trafi na Steama?
Jakiś czas temu przedstawiciele Electronic Arts narzekali na surowy regulamin Steama, który ogranicza developerów i wydawców.
Podobnego zdania jest twórca Minecrafta, Markus Persson, znany szerzej jako Notch, który wyjaśnił, dlaczego jego gra nie trafi na platformę Valve.
Notch na swoim blogu poruszył kwestię dostępności Minecrafta na Steamie. Według niego, usługa ogranicza wiele rzeczy, które twórcy gry mogą z nią zrobić.
"Steam ogranicza wiele rzeczy, które możemy zrobić z grą i to, w jaki sposób komunikujemy się z użytkownikami. Najprawdopodobniej nie moglibyśmy sprzedać, powiedzmy, peleryny, czy prowadzić własnego serwisu z modyfikacjami na minecraft.net, który współpracowałby z wersjami nabytymi przez klientów Steama w sposób, który zadowoliłby Valve. Skutecznie podzieliłoby to społeczność Minecrafta na dwie części i tylko kilku graczy miałoby dostęp do całej różnej zawartości, którą chcemy dodać do gry" - pisze Markus Persson.
"Rozmawialiśmy o tym z Valve, ale w pełni rozumiem ich powody, dla których chcą kontrolować swoją platformę. Istnieje pewna przyrodzona niekompatybilność pomiędzy tym, czego my chcemy, a czego oni. Nie ma więc jakiejś dużej sprawy, nie chcemy po prostu ograniczać tego, co możemy zrobić zMinecraftem" - dodaje Persson.
Dowiedz się, dlaczego Steam nie uruchomił jeszcze w swoim serwisie usługi wymiany gier