Dishonored - pierwsze informacje
Magazyn Game Informer opublikował kilka pierwszych informacji na temat gry Dishonored, która zdobi okładkę jego najnowszego wydania. Poznajcie Corvo, bohatera gry a jednocześnie "najbardziej zabójczego człowieka na świecie".
Redaktorzy magazynu sami przyznają, że publikują je dlatego, że obawiają się, iż nowy numer pisma, z okładką przedstawiającą grafikę z gry, o której nikt dotąd nie słyszał, może nie cieszyć się popularnością. Przekonują jednak, że warto się jej bliżej przyjrzeć. By ułatwić zapoznanie się z Dishonored, informacje na temat gry przedstawiają w postaci odpowiedzi na "najczęściej zadawane pytania".
Bohaterem gry jest Corvo, "legendarny ochraniarz Cesarzowej". Na początku gry Corvo zostaje uwięziony za morderstwo, którego nie popełnił. Doprowadził do tego Lord Regent (co pewnie można by przetłumaczyć, ale dopóki nie dowiemy się więcej na temat tej postaci, nazwa Panicz Regent wydaje się dość niepoważna), dla którego jest to część planu, mającego na celu obalenie władczyni. To, czego Lord Regent nie wie, to że Corvo "jest legendarny nie bez powodu". Jest bowiem nie tylko bardzo sprawny w walce, ale też posiada moce specjalne i ma dostęp do gadżetów, które czynią go "najbardziej zabójczym człowiekiem na świecie".
Gra powstaje w studiu Arkane Studios, znanym z takich produkcji, jak Arx Fatalis i Dark Messiah of Might & Magic. Jej współtwórcą jest Harvey Smith, jedna z głównych postaci w zespole, który opracował Thiefa i Deus Eksa. W połączeniu z doświadczeniem firmy Bethesda, tworzy to dream team, który gwarantuje wyrafinowaną, nieliniową rozgrywkę.
Rozgrywka Dishonored ma być unikatowa za sprawą kilku różnych elementów: mobilności bohatera, jego mocy i gadżetów, niezwykłego otoczenia, w którym toczy się akcja, a także zaawansowanego AI przeciwników. Sztuczka polega m.in. na tym, że żadna pojedyncza moc bohatera nie działa w sposób, który by np. leczył bohatera, czy ranił przeciwników - wszystkie efekty osiąga się przez łączenie ich w organiczny sposób, co czasem przynosi nieoczekiwane efekty. Można np. wysłać stado szczurów na strażników, by zaatakowały przeciwników, a jednocześnie wcielić się w jednego ze zwierzaków i korzystając z zamieszania uciec w bezpieczne miejsce. Każdy problem w grze ma mieć kilka różnych rozwiązań.
Najbardziej unikatowy system gry to wskaźnik chaosu, który sprawdza, jak wiele destrukcji i ofiar przynoszą działania gracza. W zależności od tego zmienia się świat gry (jego wygląd i m.in. nastawienie postaci niezależnych, a co za tym idzie także fabuła), a co ciekawe jest to wskaźnik, którego w grze nie widać.
Uzupełnieniem tych informacji jest pierwszy screen z gry, który możecie zobaczyć poniżej.