DirectX ogranicza PC-ty?
Choć współczesne PC-ty są znacznie potężniejsze od konsol, wydawane na nie gry rzadko kiedy wyglądają lepiej od swoich odpowiedników z Xboksa 360 i PlayStation 3.
Jak mówi jeden z przedstawicieli AMD, to wina bibliotek DirectX, które ograniczają twórców. Richard Huddy, menedżer ds. kontaktów z deweloperami w AMD, w rozmowie z serwisem bit-tech.net stwierdził, że tym, co ogranicza PC-ty to DirectX - najpopularniejsze biblioteki stworzone przez Microsoft.
"To zabawne. Często dzięki high-endowym kartom graficznym dysponujemy dziesięciokrotnie większą mocą od Xboksa 360 i PlayStation 3, ale jasnym jest, że gry nie wyglądają przez to dziesięciokrotnie lepiej. W znaczącym stopniu, w ten czy inny sposób to wina DirectX-a" - twierdzi Huddy.
Huddy dodał także, że wielu twórców chciałoby porzucić wspomniane biblioteki przy programowaniu gier: "Posiadanie całkowitej kontroli nad maszyną - a tego chcą najlepsi developerzy - poprzez danie dostępu do sprzętu na najniższym poziomie, sprawiłoby, że twórcy mieliby możliwość wprowadzania innowacji, a to wywarłoby presję na Microsoft - nie ma co do tego wątpliwości".