DirectX 11.1 tylko na Windows 8?

Wraz z Windows 8 pojawiła się nowa, usprawniona edycja jedenastej wersji bibliotek DirectX. Okazuje się, że nie otrzymają jej posiadacze Visty i "siódemki" - co więcej nie są planowane późniejsze aktualizacje.

Czy jest czego żałować? Na oficjalnym forum Microsoftu przedstawiciel firmy Daniel Moth wyjawił, że DirectX 11.1 będzie dostępny tylko na Windowsie 8.

"DirectX 11.1 jest częścią Windowsa 8, tak jak DirectX 11 był częścią 7. DX11 dostępny był też na Viście... tym razem jednak nie ma planów wydania DX11.1 na Windows 7" - pisze Moth.

Na szczęście posiadacze starszych "Okienek" nie powinny się martwić - z udostępnionych przez Microsoft informacji wynika, że DirectX 11.1 nie przyniesie ze sobą wielkich zmian, a poprawki i nowe funkcje związane będą przede wszystkim ze stereoskopowym 3D - technologią nie cieszącą się wielką popularnością na PC.

Reklama

Poniżej znajdziecie pełną listę nowych "ficzerów" w angielskiej wersji językowej:

- Shader tracing and compiler enhancements;

- Direct3D device sharing;

- Check support of new Direct3D 11.1 features and formats;

- Use HLSL minimum precision;

- Specify user clip planes in HLSL on feature level 9 and higher;

- Create larger constant buffers than a shader can access;

- Use logical operations in a render target;

- Force the sample count to create a rasterizer state;

- Process video resources with shaders;

- Extended support for shared Texture2D resources;

- Change subresources with new copy options;

- Discard resources and resource views;

- Support a larger number of UAVs;

- Bind a subrange of a constant buffer to a shader;

- Retrieve the subrange of a constant buffer that is bound to a shader;

- Clear all or part of a resource view;

- Map SRVs of dynamic buffers with NO_OVERWRITE;

- Use UAVs at every pipeline stage;

- Extended support for WARP devices;

- Use Direct3D in Session 0 processes;

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy