Diablo III: Rekordowa sprzedaż dla gier PC
Twórcy Diablo III ogłosili, że w ciągu pierwszych 24 godzin od wydania gry, sprzedano ponad 3,5 miliona egzemplarzy, ustanawiając absolutny rekord dla najszybciej sprzedającej się gry PC.
Liczba ta nie uwzględnia ponad 1,2 miliona graczy, którzy otrzymali Diablo III w zamian za udział w promocji Roczna Przygoda w World of Warcraft. W sumie, ponad 4,7 miliona graczy na całym świecie było gotowych do walki o Sanktuarium już pierwszego dniu sprzedaży Diablo III -- sprawiając, że była to największa premiera w historii, jeśli chodzi o gry komputerowe.
Po pierwszym tygodniu od premiery liczba graczy wzrosła do ponad 6,3 milionów. Wynik ten nie uwzględnia również graczy z koreańskich kafejek internetowych, gdzie Diablo III stało się najpopularniejszą grą, osiągając rekordowy udział w rynku, który na dzień 22 maja wynosił 39%.
"Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że tyle osób na całym świecie postanowiło zakupić swój egzemplarz Diablo III i wejść do gry w momencie uruchomienia serwerów" - powiedział Mike Morhaime, dyrektor generalny i współzałożyciel Blizzard Entertainment.
"Żałujemy także, że mimo wielu przygotowań nie zdołaliśmy zapewnić wszystkim odpowiednich wrażeń z gry w tym początkowym okresie. Chcę raz jeszcze zapewnić, że dołożymy wszelkich starań, aby w przyszłości miliony graczy w Diablo III bawiło się w grze. Wszystkim graczom dziękuję za ich nieustające wsparcie" - dodał Morhaime.
"Jeśli chodzi o dzisiejszy komunikat, zdajemy sobie sprawę, że ustanowienie nowego rekordu sprzedaży w dniu premiery jest wspaniałym osiągnięciem" - kontynuował Mike Morhaime.
"Najbardziej dumni jesteśmy jednak z komentarzy na temat rozgrywki, które otrzymaliśmy od graczy na całym świecie. Cieszymy się, że Diablo III sprostało wysokim oczekiwaniom graczy i z radością powitamy kolejnych gości w świecie Sanktuarium" - dodał dyrektor generalny Blizzard Entertainment.
Przypomnijmy, że Diablo III miało premierę 15 maja, w ponad 8 000 sklepach na terenie Stanów Zjednoczonych, Kanady, Europy, Korei Południowej, Azji Południowo-Wschodniej, Australii, Nowej Zelandii, a także Tajwanu, Honk Kongu i Makau, które otworzyły swe podwoje o północy czasu lokalnego, świętując premierę gry.
Oprócz możliwości zakupu gry w sklepach detalicznych, gracze w wymienionych regionach, a także w Meksyku, Argentynie, Chile i Brazylii mogą kupić cyfrową wersję Diablo III na oficjalnej witrynie gry.
(informacja prasowa)