Diablo III: Premiera już... za niespełna miesiąc?!
Marketing to niebezpieczna sfera - trzeba wciąż uważać, aby podczas wykonywania obowiązków czegoś przypadkiem nie zdradzić przedwcześnie.
Wpadkę taką zaliczyli najprawdopodobniej ludzie odpowiedzialni za reklamę w amerykańskiej sieci Best Buy. W jednej ze swojej placówek umieścili reklamę Diablo III z zegarem odliczającym czas... do premiery!
W sklepie Best Buy umiejscowionego w amerykańskim Rochester w stanie Minnesota umieszczono reklamę imprezy z okazji premiery Diablo III z licznikiem odmierzającym do niej czas. Wynika z niego, że debiut najnowszej produkcji Blizzarda miałby się odbyć... już za niespełna miesiąc - 1 lutego 2012 roku.
Taka sama data znajduje się na karcie katalogowej gry na stronie internetowej Best Buy. Kolejna poszlaka pojawiła się w brytyjskim sklepie Game Play, który twierdzi, że Diablo III ukaże się na Wyspach 3 lutego 2012. Miałoby to sens - zazwyczaj gry trafiają do Wielkiej Brytanii i Europy kilka dni po debiucie w USA.
O ile informacje podawane na stronach internetowych powyższych sklepów można byłoby traktować jeszcze z dystansem, o tyle trudno mówić o pomyłce w przypadku reklamy z zegarem. W końcu jego stworzenie i zaprogramowanie wymaga większego nakładu pracy niż wpisanie daty na karcie katalogowej i raczej zadbano o to, aby nie popełnić błędu.
Odpowiedzialny za kontakt ze społecznością graczy i znany wśród niej jako Bashiok przedstawiciel Blizzarda zaprzeczył, jakoby Diablo III miałoby pojawić się już w lutym.
"Sprzedawcy nie znają daty premiery dopóki nie zostanie ona oficjalnie ogłoszona w informacji prasowej. Jakikolwiek sklep lub osoba twierdzące co innego, tylko zgadują" - pisze na swoim Twitterze Bashiok.
"Nie możemy powstrzymywać wszystkich sklepów przed podawaniem nieprawdziwych terminów" - zastrzega w ostatnim wpisie Bashiok.
Bashiok zwraca też uwagę - już w kategoriach żartu - że na reklamie Best Buy miesiąc luty został zapisany błędnie. Na banerze widniał napis Feburary, podczas gdy po angielsku luty to February.