Diablo III: Po 12 latach czekania nadszedł sądny dzień!

Nadszedł bardzo ważny dzień dla milionów graczy. O północy z 14 na 15 maja na półki sklepowe trafiła jedna z najważniejszych - nie bójmy się tego powiedzieć - gier dekady.

Wielu z naszych czytelników wkrótce będzie miało już za sobą pierwszy kontakt z najnowszą produkcją firmy Blizzard. Czekamy z niecierpliwością na pierwsze opinie o grze w komentarzach pod artykułem. Recenzja Diablo III serwisu gry.interia.pl także pojawi się lada moment! Tymczasem przeczytajcie, jakie medialne fakty poprzedzały premierę najnowszej odsłony jednej z najsłynniejszych serii w świecie elektronicznej rozrywki.

Sukces finansowy murowany?

Arvind Bhatia, ekspert Stern Agree, jakiś czas temu podzielił się swoimi przemyśleniami na temat potencjalnych wyników sprzedaży Diablo III. Analityk przewiduje, że oczekiwany hack'n'slash powinien znaleźć około 3,5 miliona kupców w ciągu pierwszego roku od premiery. Bhatia dodał także, że ogólna sprzedaż Diablo III powinna zamknąć się ostatecznie w liczbie czterech milionów egzemplarzy.

Reklama

Najnowsza odsłona kultowej serii trafia na półki sklepowe po 12 latach od premiery "dwójki", pierwsze opinie dziennikarzy branżowych oraz samych graczy, którzy mieli okazję przetestować wersję beta, utrzymane są w prawdziwie entuzjastycznym tonie, dlatego też inni eksperci przewidują jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe. Analityk Doug Creutz z agencji Cowen & Company mówił nawet o pięciu milionach sprzedanych kopii Diablo III w ciągu 12 miesięcy od premiery!

Przypomnijmy, że druga część serii Diablo okazała się bestsellerem z czterema milionami sprzedanych egzemplarzy w okresie od czerwca 2000 do sierpnia 2001. Wszyscy krytycy są zgodni, że zapowiedziana na dziś premiera Diablo III (gra dostępna w wersji wyłącznie na komputery) przyniesie wysokie zyski deweloperom ze studia Blizzard i w znaczący sposób wpłynie na poprawę kondycji finansowej studia, którego przychody ostatnio maleją wraz z odpływem subskrybentów World of Warcraft.

Bez względu na ilość sprzedanych egzemplarzy Diablo III możemy być pewni, że najnowsze dzieło "Zamieci" stanie się murowanym kandydatem do tytułu najlepszej gry tego roku. A w dniu dzisiejszym wiele miejsc pracy we wszystkich zakątkach kuli ziemskiej świecić zapewne świeci pustkami, nieprawdaż?

Anulowanie zamówień i chore ceny na Allegro

Jak kilka dni temu donieśli użytkownicy Wykopu, sklep Ultima rozesłał do części klientów informację, że w związku z ograniczeniem nakładu edycji kolekcjonerskich Diablo III nie uda się zrealizować wszystkich zamówień. Warszawski dystrybutor zaznaczył jednak, że niczego nie ograniczał, a cała sprawa nabrała nieciekawych barw. Klienci, którzy zamówili kolekcjonerki jeszcze zimą, mogą poczuć się... nie chcemy mówić, że oszukani, ale na pewno nie potraktowani po królewsku.

A tymczasem na popularnym krajowym serwisie aukcyjnym edycje kolekcjonerskie kosztowały nawet 1500 złotych, co jest ceną wręcz absurdalną i szczerze wątpimy, że nawet oddani fani serii Diablo w obliczu odcięcia od kolekcjonerki będą w stanie zapłacić kilkakrotnie więcej za ten sam produkt. Chociaż kto wie...

Lekko opóźnione logowanie się w dniu premiery

Jeśli planujecie kupić Diablo III w dniu premiery i zderzycie się z lagiem podczas logowania, nie martwcie się na zapas. Blizzard zapowiedział, że do systemu zostanie wprowadzone opóźnienie, mające uporządkować fale pojawiających się w grze użytkowników.

Po zalogowaniu w dniu premiery będziecie musieli odczekać około 40 sekund, zanim dostaniecie się do gry. Jeśli się nie uda, wyskoczy komunikat "Error 37", który zasugeruje ponowną próbę. Nie oznacza to awarii serwerów - istotnie, trzeba spróbować jeszcze raz. Blizzard stosuje taki zabieg, by premiera Diablo III nie wymknęła się technicznie spod kontroli.

Jeśli coś jednak pójdzie nie tak, pracownicy Zamieci będą o wszystkich ewentualnych problemach informować graczy na oficjalnych forach i w dziale z newsami na oficjalnej stronie. Zaleca się też stworzenie identyfikatora Battletag już teraz - jest on wymagany, by móc zagrać w Diablo III, a oblężenie serwerów w dniu premiery może utrudnić rejestrację.

Diablo III: Zagraj za darmo, jeśli masz dobrego kumpla

Bardzo ważna informacja dla wszystkich tych, którzy do tej pory wahają się, czy warto nabyć grę. Otóż nie trzeba kupować Diablo III, by bez opłat przekonać się o jakości gry. Posiadacze Guest Passów - kuponów dołączanych do każdej pudełkowej kopii nadchodzącej produkcji Blizzarda - będą mogli pograć do pewnego momentu za darmo.

Przez pierwszych 30 dni od premiery Diablo III po wprowadzeniu Guest Passa zyskacie dostęp do darmowej Starter Edition, która zawartością jest zbliżona do bety. Możliwe będzie rozegranie pierwszego aktu do napotkania Skeleton Kinga, rozwinięcie postaci maksymalnie do 13 poziomu doświadczenia i wspólna rozgrywka z innymi posiadaczami Starter Edition.

Nie będziecie za to mieli dostępu do "zarabiającego" realną gotówkę systemu aukcji oraz - siłą rzeczy - dalszej części gry.

Ile osób gra w World of Warcraft, a ile testowało Diablo III?

Czy warto kupić Diablo III? Podyskutuj na forum

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy