Dead Space bez możliwości pauzowania!?
W kosmosie nikt nie usłyszy twojego krzyku, to hasło promujące serię filmów z Obcymi.
W nowej grze zatytułowanej Dead Space okrzyk przerażenia usłyszą nawet sąsiedzi za ścianą, kiedy gracz zamiast bezstresowo eliminować hordy potworów, nerwowo rozpocznie przeglądanie dźwiganego przez jego postać plecaka.
Electronic Arts, producent i wydawca Dead Space w celu zagęszczenia klimatu i atmosfery zaszczucia planuje uniemożliwić graczom włączenie pauzy w newralgicznych momentach gry. Koniec z przerwą na herbatkę, podczas gdy dwa metry od nas czai się horda potworów. Wręcz niemożliwa może stać się walka i jednoczesne używanie apteczek, bowiem każda czynność będzie traktowana jako "akcja" i zabierze konkretną ilość czasu. Zamiast więc stania w miejscu i strzelania z noszonych na ramieniu pukawek najpierw trzeba będzie się zastanowić nad znalezieniem odpowiednio zacisznego miejsca na wypadek przewagi przeciwników. Dopiero tam, w spokoju zaaplikujemy leki czy użyjemy jakiegoś innego przedmiotu.
Pytanie tylko, czy takie rozwiązanie znajdzie uznanie wśród graczy?