Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Dane o amerykańskim rynku gier MMO

Zgodnie ze wcześniejszymi obietnicami, firma NPD Group opublikowała dane dotyczące amerykańskiego rynku masówek i płatnych portali z grami. Nie obyło się bez niespodzianek - na szczycie World of Warcraft...

Jeszcze w lutym firma analityczna NPD Group obiecała rozpocząć śledzenie rynku MMO, gdyż to ten gatunek jest głównym żywicielem pecetowej branży elektronicznej rozrywki. Wynikiem tych badań jest m.in. ranking 5 najpopularniejszych amerykańskich masówek i płatnych portali z grami (oferujących dostęp do produkcji głównie casualowych).

Reklama

Ranking MMO pod względem liczby subskrybentów:

1. World of Warcraft

2. RuneScape

3. Lord of the Rings Online

4. Final Fantasy XI

5. City of Heroes

Portale z płatnym dostępem do gier:

1. Pogo.com

2. Realarcade.com

3. Bigfishgames.com

4. Gametap.com

5. Disney.com

Okazało się, że względem ostatniego kwartału 2007 roku zmalały zyski operatorów MMO zza oceanu - z 90 milionów USD do 80 milionów USD w pierwszym kwartale tego roku.

Anita Frazier przedstawiła również wyniki analizy struktury wiekowej graczy: "Większość odwiedzających strony z grami to kobiety w wieku powyżej 35 lat, natomiast miłośnicy pecetowych MMO to głównie mężczyźni poniżej 35 roku życia. Rozmaitość dostępnej na PC zawartości potrafi przyciągnąć naprawdę zróżnicowaną publikę".

Dowiedz się więcej na temat: NPD | firma

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje