Cyfrowa dystrybucja sposobem na walkę z "używkami"?
Studio Obsidian Entertainment to twórcy takich wysokobudżetowych RPG-ów, jak Fallout: New Vegas, czy Dungeon Siege III, a teraz pracują nad South Park: The Game.
W jednym z wywiadów szef firmy zdradził, że chce, by jego ekipa zaczęła tworzyć produkcje rozprowadzane cyfrowo. Pozwoliłoby to na walkę z rynkiem "używek".
Chris Avellone, szef studia Obsidian Entertainment, w rozmowie z serwisem IndustryGamers wyraził nadzieję, że wkrótce jego firma będzie w stanie tworzyć gry sprzedawane za pomocą Xbox Live Arcade i PlayStation Network.
"Mamy nadzieję, że będziemy mogli zgromadzić odpowiednią ilość zasobów, by wydawać na własną rękę gry w cyfrowej dystrybucji. Praca nad mniejszymi produkcjami może być satysfakcjonująca i bardzo byśmy chcieli to robić. Zanim jednak do tego dojdziemy, minie trochę czasu, chcemy się upewnić, że będziemy zrobimy to dobrze" - twierdzi Avellone.
"Oczywiście jedną z najwspanialszych rzeczy w cyfrowej dystrybucji jest to, że zmniejsza ona rynek gier używanych. Mam nadzieję, że zdusi ona 'używki' w zarodku" - dodaje szef studia Obsidian Entertainment.
Inną zaletą jest - według Avellone'a - brak surowych terminów: "Tym, co podobało mi się w przypadku Fallouta: New Vegas było to, że dzięki cyfrowej dystrybucji DLC mogliśmy działać bardziej elastycznie. Nie musieliśmy martwić się o terminy produkcji, jak w przypadku wydań pudełkowych i mogłeś w razie potrzeby przesunąć premierę o dodatkowy tydzień".