Cyfrowa dystrybucja rośnie w siłę
Okazuje się, że skazywana przez wielu graczy na porażkę e-dystrybucja cieszy się coraz większą popularnością.
Grupa badawcza NPD przedstawiła najnowszy raport, z którego wynika, że trendy dotyczące sposobu kupowania treści rozrywkowych wśród Amerykanów zdecydowanie się zmieniają. Cały czas rośnie liczba zakupów wydań cyfrowych, za to maleje rynek klasyczny, dostarczający te same treści w pudełkach.
Jak dowiadujemy się z informacji podanej przez NPD, w drugim kwartale tego roku Amerykanie wydali na rozrywkę w postaci cyfrowej ponad połowę środków przeznaczonych na rozrywkę w ogóle. Oczywiście nas najbardziej interesuje rynek gier wideo. W okresie między kwietniem a czerwcem tego roku był on w Stanach Zjednoczonych wart 2,88 miliarda dolarów.
Jak rozkłada się ta kwota na poszczególne metody nabywania treści? Następująco:
- 1 miliard wydali Amerykanie na gry wideo w pudełkach,
- 386 milionów wydali Amerykanie na używane kopie gier wideo, a także na ich wypożyczanie;
- 1,47 miliarda dolarów wydali Amerykanie na gry wideo w postaci cyfrowej.
Według NPD, wartość treści w wydaniach cyfrowych wzrosła w drugim kwartale tego roku o 17% w porównaniu do analogicznego okresu w 2011. Niemniej cała sprzedaż wirtualnej rozrywki spadła o 16%, co wiąże się przede wszystkim z ogromnymi spadkami w sprzedaży software'u i hardware'u w sklepach.
A jak wygląda powyższa kwestia w Europie? NPD podała, że u trzech europejskich gigantów - w Wielkiej Brytanii, we Francji i w Niemczech - wartość cyfrowej dystrybucji wyniosła w drugim kwartale tego roku 983 miliony dolarów.