Cyfrowa dystrybucja na PC przegoniła "pudełka"
Cyfrowa dystrybucja z każdym rokiem nabiera coraz większego znaczenia.
Według informacji dostarczonych przez Sony Digital Audio Disc Corporation - firmy, która zaczęła od produkcji tradycyjnych nośników, ale teraz zarządza także usługami dystrybucji cyfrowej - w USA sprzedaż elektroniczna gier wyprzedziła już tą standardową.
Sony Digital Audio Disc Corporation zajmuje się obsługą serwisów ponad 25 sklepów i wydawców. Matt Hatten, szef działu zajmującego się w firmie sprzedażą za pośrednictwem dystrybucji cyfrowej, w rozmowie z MCV wyjawił, że PC-towe gry w pudełkach są mniej popularne niż wersje elektroniczne.
"W Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii przekroczyliśmy już punkt krytyczny. Większość sprzedaży w tych regionach przybiera formę cyfrową. W USA 51% wszystkich gier PC osiem miesięcy temu sprzedawało się w wersji elektronicznej. Teraz stosunek edycji cyfrowych do pudełkowych w Stanach Zjednoczonych wynosi 60% do 40%" - mówi Matt Hatten.
Natomiast Murray Rigluth, dyrektor programistyczny w Sony Digital Audio Disc Corporation, uważa, że trend ten się już nie zmieni i sprzedaż cyfrowa cały czas będzie wyprzedzać pudełkową.
W ciągu najbliższego roku mamy mieć do czynienia z "wyścigiem zbrojeń" na polu dystrybucji elektronicznej, co ma doprowadzić do rozdrobnienia tego rynku. Z czasem jednak - w ciągu 6 lat - mają wyłonić się jego kluczowi gracze.