Cyberpunk: Garść nowych informacji
CD Projekt RED bardzo oszczędnie wydziela informacje na temat zapowiedzianej przed wakacjami gry Cyberpunk, co nie znaczy jednak, że stosuje całkowitą blokadę komunikacyjną.
Na stronie studia pojawił się zapis krótkiej sesji Q&A, w ramach której developerzy odpowiedzieli na kilka pytań fanów.
Na pytania zadawane przez fanów odpowiada Marcin Momot, zajmujący się w CD Projekt RED kontaktami ze społecznością:
"Poza oczywistymi, takimi jak powieści Williama Gibsona czy film 'Łowca Androidów' szukamy inspiracji także w np. w mandze i anime "Ghost in the Shell". Przyglądamy się także grze ShellShock, która w bardzo ciekawy sposób podchodziła do kwestii rozgrywki (zdaje się, że panu Marcinowi chodziło jednak o kultową cyberpunkową/futurystyczną serię System Shock, a nie o symulator czołgów z 1996 roku o wymienionym tytule czy osadzoną w Wietnamie grę ShellShock NAM'67...). Pierwsza część Deus Eksa to dla nas również bardzo ważna inspiracja" - pisze, zapytany o inspiracje, Momot.
"Chcemy być wierni papierowej wersji systemy Cyberpunk. Każda postać ma tutaj specjalny zestaw umiejętności, które na różne sposoby wpływają na jej statystyki. Chcemy stworzyć grę, w której sposób modyfikacji atrybutów postaci będzie miał przełożenie na fabułę. Wierzymy, że dając ludziom możliwość wyborów dotyczących sposobu rozwoju postaci, możemy na tej podstawie zbudować również ciekawą historię" - odpowiada Momot na pytanie o to, czy wybór klasy wpłynie na rozgrywkę?
Jeśli chodzi o rozmiar zakresu modyfikacji postaci, Momot odpowiada: "Chcemy dać graczom większą swobodę w kreowaniu głównego bohatera, niż w przypadku Geralta w Wiedźminie. Będą mogli zmieniać jego statystyki, wyposażenie, implanty itd.".
Na pytanie, gdzie będzie toczyć się akcja gry? Czy będzie to miejsce stworzone od podstaw przez CD Projekt RED, odpowiedzialny za kontakty ze społecznościami przedstawiciel CD Projekt RED twierdzi, że "System Cyberpunk pozwala osadzić akcję w dowolnym miejscu na naszej planecie, ale chcemy trzymać się najbardziej charakterystycznej lokacji w nim przedstawionej - metropolii Night City. Naszym zamierzeniem jest stworzenie gry osadzonej w otwartym, żyjącym świecie, która jest wierna materiałowi źródłowemu".