CES 2012: Razer przedstawia tablet dla graczy

Razer przedstawił swój najnowszy koncept Projekt Fiona - tablet skierowany specjalnie do graczy PC. Projekt Fiona pozwoli uruchomić współczesne gry, znane z komputerów PC. Nowy koncept Razera ofertuje także intuicyjny system sterowania.

Ścisła współpraca Razer oraz Intel pozwoliła stworzyć koncept w oparciu o procesor Intel Core i7 trzeciej generacji. W efekcie, Projekt Fiona to urządzenie bliskie wydajnością komputerom PC, jednocześnie posiadające formę umożliwiającą swobodny transport i łatwą obsługę.

Projekt Fiona nie wymaga tworzenia nowego systemu aplikacji. Zamiast tego korzysta z obecnych na rynku i sprawdzonych rozwiązań. Współczesne gry PC zostaną uruchomione bez konieczności portowania czy dodatkowej optymalizacji.

"Projekt Fiona to połączenie wydajnego procesora Intel, który doskonale spisuje się w grach z innowacyjnym projektem tabletu. Urządzenie pozwoli grać we współczesne - i przyszłe - hardkorowe gry PC w najbardziej nowatorskiej, przenośnej formie" - powiedział Grad Graff, Director of Partner Marketing, Netbook & Tablet Group, Intel.

Reklama

Za nowoczesnym, hybrydowym interfejsem Projektu Fiona stoją specjaliści Razera od interfejsów i ergonomii. Wyposażony w dwa zintegrowane kontrolery z precyzyjnymi analogami, Projekt Fiona z łatwością uruchomi gry wspierające gamepady.

Obok profesjonalnych kontrolerów, Projekt Fiona jest wyposażony w precyzyjny akcelerometr oraz czuły ekran dotykowy, obsługujący gesty wykonywane wieloma palcami. Projekt Fiona to nowe możliwości dla producentów gier, którzy będą mogli wykorzystać wszystkie możliwości oferowane przez hybrydowy system sterowania. Urządzenie jest dopasowane zarówno do współczesnych gier PC, jak również tych zoptymalizowanych do współpracy z ekranem dotykowym.

Producenci, którzy w przyszłości podejmą pracę nad grami dla Projektu Fiona, nie będą skazani jedynie na kontrolery umieszczone na bokach urządzenia. Do obsługi funkcji gier będą mogli wykorzystać również ekran dotykowy.

"W większości współczesnych tabletów ekrany dotykowe stały się de facto interfejsami użytkownika. Nie są jednak odpowiednim interfejsem dla hardkorowych gier PC" - powiedział Min-Liang Tan, CEO Razer. "Interfejs użytkownika, który zaprojektowaliśmy dla Projektu Fiona, pozwala na uruchomienie i intuicyjną obsługę najnowszych gier. Projektując UI Fiony myśleliśmy też o stworzeniu intuicyjnej platformy dla gier kolejnej generacji. Interfejs łączy w sobie najlepsze cechy gamepada, ekranu dotykowego i możliwości dawanych przez akcelerometr. Jesteśmy przekonani, że gracze i producenci gier po prostu go pokochają".

Aby dodatkowo zwiększyć doświadczenia płynące z grania za pomocą Fiony, każdy z bocznych kontrolerów zapewnia wibracje, które mają odzwierciedlić aktualną sytuację podczas gry. Każdy strzał i eksplozja mają być wyczuwalne.

Wkrótce Razer udostępni narzędzia deweloperskie dla Projektu Fiona. Zainteresowane firmy proszone są o kontakt pod adresem developer@razerzone.com. Projekt Fiona jest prezentowany na CES na stanowisku Razer w South Hall 3, #31473.

Xbox 720 będzie zawierał tablet?

(Informacja prasowa)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama