C&C: Generals 2 spełnieniem oczekiwań graczy?
BioWare zapowiada grę, o której marzyli wielbiciele serii Command & Conquer. Silnik Frostbite 2.0 ma podnieść poprzeczkę dla gatunku RTS-ów.
Jon van Caneghem, główny producent Command & Conquer: Generals 2, powiedział w rozmowie z dziennikarzami serwisu PC Gamer, że dzięki technologii Frostbite 2.0 (tej samej, na bazie której powstał Battlefield 3) możliwe będzie ustanowienie zupełnie nowego poziomu, jeśli chodzi o wierność i realizm w gatunku RTS-ów. Sama gra ma być tym, czego od lat oczekiwali wielbiciele serii.
Van Canegham przyznał, że jest mnóstwo różnic pomiędzy shooterem a strategią czasu rzeczywistego, niemniej możliwości są zawsze większe, gdy dysponuje się świetnym silnikiem. Ostatnio Frostbite 2.0 posłużył do opracowania takich przebojów, jak Battlefield 3 czy Need for Speed: The Run.
Ponadto dowiedzieliśmy się, że BioWare zastanawiało się nad opracowaniem zupełnie nowego spin-offu cyklu Command & Conquer, ale ostatecznie zdecydowało się na wydanie sequela doskonale znanego Command & Conquer: Generals. Tego bowiem chcieli sami gracze. "To o tę serię pytała przede wszystkim społeczność C&C" - skomentował Ray Muzyka, współzałożyciel i szef BioWare.
Niewątpliwie wpływ na decyzję o rozpoczęciu prac akurat nad Command & Conquer: Generals 2 miała także sprzedaż pierwszej odsłony "Generalsów". "To najlepiej sprzedająca się odsłona całej serii, co jest bardzo imponującym wynikiem, jeśli spojrzysz na inne gry, które ukazały się pod marką C&C" - dodał Muzyka.
Command & Conquer: Generals 2 zostało oficjalnie zapowiedziane w ubiegłym tygodniu. Premiera gry została przewidziana dopiero na 2013 rok. Produkcja zostanie wydana wyłącznie w wersji na pecety.