C.A.R.S.: Gra od twórców Shifta tworzona z fanami
Studio Slightly Mad - twórcy m.in. Need for Speed: SHIFT - uruchomili bardzo ciekawy projekt, w ramach którego firma ma zamiar tworzyć gry we współpracy z graczami. Pierwszą tego typu produkcją będzie oparty na modelu F2P C.A.R.S.
Przedstawiciele Slightly Mad poinformowali, że ruszają z programem World of Mass Development. W jego ramach tworzone będą gry finansowane przez fanów. Uczestnicy projektu będą jednak nie tylko przeznaczać swoje pieniądze, ale również mieli istotny wpływ na ostateczny kształt powstającej produkcji. Będą też mogli testować ją od rozpoczęcia do zakończenia prac.
Slightly Mad obiecuje, że będzie pobierać dla siebie tylko 30% zysków - reszta rozdzielona zostanie pomiędzy osoby wspomagające studio w pracach nad daną grą. Indywidualni uczestnicy mogą przeznaczyć 5 lub 10 dolarów, większe grupy mogą wydać na produkcję 250 dolarów. Z kolei małe firmy mogą przekazać tysiąc dolarów, a większe spółki i inwestorzy - 100 tysięcy dolarów.
Deweloperzy przewidują, że przy koszcie powstającej dwa lata gry wynoszącym 5 milionów dolarów, za zainwestowane 10 dolarów zarobimy 35 dolarów, jeśli zyski z produkcji wyniosą 25 milionów dolarów lub gdy sprzeda się ona w liczbie 657 tysiącach egzemplarzy. Przy takich samych założeniach, za włożone 250 dolarów zwróci się 875 dolarów, a 100 tysięcy dolarów przełoży się na 350 tysięcy dolarów.
Pierwszym projektem powstającym w ramach programu World of Mass Development jest C.A.R.S. - oparta na modelu F2P sieciowa gra wyścigowa, w której gracze pną się po szczeblach kariery wirtualnego kierowcy, zaczynając od zawodów gokartów, a kończąc na Formule 1. W produkcji znajdzie się spora liczba licencjonowanych tras i aut. Pojawią się w niej także przedmioty, które będziemy mogli nabyć za prawdziwe pieniądze - nie będą one jednak drogie: ich cena wahać się będzie od 10 centów do 10 dolarów.
Slightly Mad przewiduje, że C.A.R.S. rozejdzie się w trzech milionach kopii, a średnia ocen gry w serwisie Metacritic wyniesie 90%, natomiast zyski z niej wyniosą 52 milionów dolarów.
W ramach World of Mass Development mogą powstawać nie tylko gry wyścigowe, ale także FPS-y, czy przygodówki. Z programu będą mogli też skorzystać inni deweloperzy.