Borderlands 2: Nowe informacje o klasach postaci
Jedną z nowych klas ujawnionych na ostatnim trailerze Borderlands 2 był Commando. W sieci pojawiły się konkretne informacje o tej postaci, która ma być większym "badassem" od żołnierza z pierwszej części.
W rozmowie z serwisem IGN Jeremy Cook, dyrektor artystyczny Borderlands 2 i Paul Hellquist, dyrektor kreatywny gry, podzielili się kilkoma informacjami o Commando.
Będzie to ulepszona wersja żołnierza z pierwszej części, który był jedną z najpopularniejszych klas postaci wśród graczy. Podobnie, jak on, Commando będzie mógł umieszczać na polu bitwy automatyczne działka, które pomogą w walce z przeciwnikami. Jako że będzie to "broń nowej generacji" stworzona przez (oczywiście wirtualną) firmę Dahl Corporation, będzie można ją w znacznie większym stopniu modyfikować niż w przypadku "jedynki".
Każda nowa wykupiona modyfikacja czy umiejętność na drzewku rozwoju przyniesie wielkie zmiany w funkcjonalności i wyglądzie wieżyczki. Na przykład - będzie można zainstalować moduł, który zamieni ją w broń dalekiego zasięgu. Dzięki temu będzie ona eliminować wrogów z daleka. Można też wykorzystać ją jako "wabik", który skupi na sobie uwagę przeciwników, podczas gdy my będziemy ich zdejmować z daleka za pomocą snajperki. Ale to tylko część możliwych kombinacji.
Commando dysponować będzie trzema drzewkami rozwoju. Pierwsze - Guerilla - zawierać będzie skille koncentrujące się na walce w zwarciu, które będą idealne w połączeniu z shotgunem. Na przykład wieżyczka skupi na sobie uwagę przeciwników, a my wyeliminujemy ich za pomocą strzelby.
Drugie drzewko - Gunpowder - przeznaczone będzie do walk na średni dystans (wspomniana modyfikacja pozwalająca wieżyczce strzelać z daleka). Ostatnie - Survival - zawierać będzie umiejętności defensywne, mające charakter techniczny i taktyczny.
Jedną z umiejętności Commando będzie Pressure, zapewniająca większą szybkość i lepsze bonusy do tarczy w zależności od poziomu zdrowia. Oznacza to, że im mniej nasza postać będzie miała punktów życia, tym będzie silniejsza i bardziej zabójcza. Pojawią się też różnego rodzaju fragmenty zbroi zapewniające pewne dodatkowe właściwości (np. zwiększą siłę ognia).
Po Commando przyszedł czas na Assassina i Siren. Szczególnie Assassin jest ciekawy - stawia on na walkę mieczem, snajperkę i skradanie się.
Podstawową umiejętnością Assassina - skrywającego się pod kryptonimem Zer0 - jest zastawianie pułapek na przeciwników i tryb skradania się. Ten ostatni można rozwijać wraz ze zdobywanymi punktami doświadczenia.
W rozmowie z serwisem IGN Jeremy Cook, dyrektor artystyczny Borderlands 2, ujawnił, że Assassin będzie dość tajemniczą postacią skrywającą pewien sekret, a Zer0 nie jest jego prawdziwym imieniem. Jego podstawową bronią będzie miecz, którego nie będzie można zamienić na inny, pojawi się jednak możliwość jego ulepszenia. Ma to wyjaśnienie fabularne - w grze pojawi się bowiem digistruction. Są to cyfrowe elementy, które można wbudować w urządzenie w dowolnej chwili. Na przykład miecz Zer0 działa w podobny sposób, jak miecz świetlny z Gwiezdnych Wojen - bohater trzyma rękojeść, którą może aktywować w dowolnej chwili.
Jedną z umiejętności Assassina jest Deception. Pozwala ona zastawić pułapkę zostawiając hologram zabójcy, który przyciągnie wrogów. Sam gracz może wejść w tryb skradania się i wyeliminować przeciwników. Będąc niewidzialnym Zer0 nie jest jednak nieśmiertelny - wciąż może otrzymywać obrażenia. Ponadto korzystając z hologramu w czasie skradania, aktywowany zostanie specjalna tryb widzenia, pokazujący słabe punkty przeciwników i zapewniający zadawanie krytycznych obrażeń.
Gdy Assassin znajduje się w trybie skradania, może oczywiście atakować. Trzeba jednak dobrze wymierzyć atak - zadanie ciosu przed wyzerowaniem licznika odmierzającego czas pozostania niewidzialnym poskutkuje małymi obrażeniami, choć zmniejszy to okres czekania na ponowne wykorzystanie trybu skradania. Z kolei im dłużej pozostaniemy niewidzialnym, tym siła ataku zwiększy się, co oznacza, że jeśli zadamy cios tuż przed wyzerowaniem licznika, będzie on znacznie potężniejszy.
Inna umiejętność Assassina - Be Like Water - łączy ze sobą atak bronią palną i mieczem. Kiedy Zer0 strzeli do przeciwnika, na kilka sekund zwiększą się obrażenia zadawane mieczem i na odwrót, co zachęci do korzystania z różnego rodzaju narzędzi mordu.
Natomiast dzięki mocy Unforeseen można sprawić, że pozostawiony hologram z wizerunkiem bohatera wybuchnie, zadając obrażenia od elektryczności i wyłączając tarcze wrogów.
Ujawniono także kilka informacji o Siren - klasie, która jako jedyna powraca z "jedynki". Jej przedstawicielka - Maya - będzie posiadać jedną podstawową umiejętność, która zastąpi znaną z oryginału phasewalk. Phaselock pozwoli zablokować przeciwnika w miejscu za pomocą bańki energetycznej. Aby zaatakować tą mocą wroga, nie trzeba będzie stać nim w twarzą w twarz - wystarczy, że gracz wskaże kursorem swoją ofiarę (znajdującą się nawet na drugim końcu pola walki). Uwięzieni w ten sposób oponenci będą lewitować nad ziemią.
Phaselock posłuży nie tylko do blokowania przeciwników (co jest pomocne w walce z dużą grupą przeciwników) - wraz z rozwojem bohaterki, będzie można rzucić bańką energetyczną na sojusznika i uleczyć go, a nawet wskrzesić zabitego kumpla. Oczywiście umiejętność ta posłuży także w bezpośredniej walce - będzie można za jej pomocą unieruchamiać wcześniej wskazanych wrogów.
Z kolei moc Helios pozwoli wysadzić uwięzionego przeciwnika w powietrze, co zada dodatkowe obrażenia wrogom stojącym w pobliżu wybuchu. Bańka energetyczna zapewni też dodatkowe bonusy w czasie ataku na pochwyconego przeciwnika. Na przykład moc Wreck zwiększy siłę ognia wszystkich broni - uwięzimy przeciwnika, a potem go zaatakujemy.
Phaselock nie będzie można wykorzystać na bossów, choć nadal będzie można zadać obrażenia umiejętnościami korzystającymi z tej mocy. Co ciekawe, kiedy spudłujemy i nie trafimy bańką energetyczną, skill zostanie zresetowany i będziemy mogli skorzystać z niego ponownie bez czekania.
Wszystkie klasy mają posiadać umiejętności przeznaczone zarówno dla początkujących graczy, jak i tych bardziej wymagających. Dla siebie znajdą coś ci, którzy lubią przeć przed siebie oraz lubiący pokombinować i łączyć efekty działania jednych skilli z drugimi.