BlizzCon 2011: Diablo III - nowe informacje

Na tegorocznym BlizzConie w trakcie panelu dyskusyjnego poświęconego Diablo III Blizzard ujawnił kilka nowych informacji odnośnie gry.

Dowiedzieliśmy się co nieco o podziemiach, fabule, nowych lokacjach i poziomie trudności. Opublikowano także nowy gameplay.

Pierwszym aspektem, który poruszono w trakcie panelu były podziemia. Jak już wspomniano na ubiegłorocznym BlizzConie, w Diablo III większość lochów będzie losowa. Kevin Martens, główny projektant zawartości, wyjawił, że w przeciwieństwie do poprzedniej części, w podziemiach natkniemy się na więcej zadań fabularnych. W jednej z misji będziemy musieli odeskortować do wyjścia poszukiwacza skarbów Boltara, który zgubił się w starych ruinach. Początkowa i końcowa lokacja zawsze będzie taka sama, jednak droga pomiędzy nimi będzie już losowa. Nawet w innych, mniej losowych miejscach - takich jak poziomy związane z Templariuszami, które znalazły się w becie - ścieżka z punktu A do B będzie generowana automatycznie.

Reklama

Z kolei Chris Metzen, wiceprezes ds. rozwoju w Blizzardzie, ujawnił, że udostępniono osiem stron pierwszych fragmentów Book of Cain - książki zawierającej informacje o fabule i świecie Diablo, a także grafiki koncepcyjne. Dostępne pod adresem - http://www.insighteditions.com/Diablo-III-Deckard-Cain/dp/1608870634.

Według Metzena, wraz z postępami w pracach nad Diablo III, Blizzard musiał uporządkować wszystkie historie i wątki z tego uniwersum stworzone przez licznych pisarzy i scenarzystów. Stąd wziął się pomysł na Book of Cain. Ci, którzy przeczytają książkę, dowiedzą się o poważnych zmianach, jakie zaszły w świecie gry. Metzen ma nadzieję, że po ich odkryciu w "trójce" weterani cyklu nie będą "zasmuceni".

Zarówno w Diablo III, jak i w Book of Cain dowiemy się także nieco więcej o Aniołach - na nich Blizzard położył bowiem większy nacisk niż wcześniej. Jak pamiętamy, fabuła serii toczy się wokół odwiecznego konfliktu pomiędzy Niebem, a Piekłem, w którym stawką jest świat śmiertelników. W "dwójce" Anioły kontrolowały Pandemonium, obszar, w którym istnieje świat ludzi, znany też jako Eye of Anu.

W trakcie panelu zaprezentowano nowe lokacje na obszarze Sanctuary. Jedną z nich jest Caldeum, zwane też jako Jewel of the East. Miasto to rządzone jest przez młodocianego imperatora, który ciągle walczy o utrzymanie tronu i życia. Przez jakiś czas władca chroniony był przez znanych z Diablo II najemników z organizacji Iron Wolves i kapłanów Zakarum. Dotychczasowi ochroniarze zostali jednak wyrzuceni z pałacu i zastąpieni przez nowych strażników.

Samo Caldeum jest centrem handlowym świata i jest domem dla trzech grup - każda z nich walczy o władzę nad częścią miasta w różny sposób. Lokacja ta ma także zarówno bogate, jak i biedne dzielnice. Jednym z pokazanych obszarów Caldeum jest Dahlgur Oasis - hodowlany region pełen wody i palm, który kontrastuje z surową pustynią zwiedzaną przez graczy w akcie drugim.

Przedstawiciele Blizzarda zapewnili także, że w Diablo III nie powrócimy do lokacji zwiedzonych w poprzedniej części. Co prawda możemy trafić do tych samych regionów, ale nie poziomów.

Następnym punktem panelu były umiejętności, które w grze mają być znacznie lepiej przedstawiane. Np. Demon Hunter będzie miał latającego wokół i walczącego z przeciwnikami nietoperza. Z kolei Barbarzyńca będzie mógł przyzwać Ancients, którzy będą pomagali nam w walce w formie spektralnej. Lepszej wizualizacji mocy mają doczekać się przeciwnicy - Goat Shamani dysponować będą świecącą tarczą odbijającą w naszym kierunku wyprowadzane przez nas ataki. Będzie też mógł wezwać spod ziemi ogromnego robaka. Blizzard zamierza także poprawić możliwość zmiany posiadanej umiejętności w czasie walki.

Poruszono także kwestię poziomu trudności. Najniższym będzie - co ciekawe - normalny, nie będzie więc standardowego "łatwego". Pierwszy akt będzie pełnił rolę samouczka, a częstotliwość ataku potworów i ich świadomość będzie niska. Ograniczone będą także umiejętności bohatera kierowanego przez gracza, ale wraz z przechodzeniem do kolejnych rozdziałów zwiedzane lokacje i napotykani przeciwnicy będą stanowić trudniejsze wyzwanie. Wraz z postępami w rozgrywce prócz zmierzymy się nie tylko z typowym mięsem armatnim, ale także z trzema rodzajami wrogów - piekielnymi, rzadkimi i czempionami - każdy z nich posiadać będzie do czterech umiejętności.

Blizzard ujawnił również, że na poziomie normalnym aż 70% przedmiotów nie będzie dostępnych dla graczy. Dlatego też osoby nie bojące się wyzwań, powinny od razu przeskoczyć na wyższy level. W Diablo III znajdzie się wiele opcji indywidualizacji naszego bohatera - twórcy gry twierdzą, że będzie ponad 2,8 miliardów możliwości rozwoju postaci.

W trakcie panelu Blizzard potwierdził, że studio zatrudniło konsolową ekipę, która przygląda się możliwościom przeniesienia Diablo III na X360 i PS3. Po raz kolejny Jay Wilson, główny projektant produkcji, oznajmił, że firma testuje implementację konsolowego sterowania do gry, dodając, że sterowanie ruchem na padzie działa lepiej niż na klawiaturze i myszy. Zaznaczył jednak, że celowanie wciąż jest pewnym problemem - najprawdopodobniej do tego wymagany będzie celownik, a Blizzard nie jest zwolennikiem takich rozwiązań. Według niego, wydania na Xboksa 360 i PlayStation 3 zostanie oficjalnie zapowiedziane tylko wtedy, gdy developerzy będą pewni ich jakości, ponieważ nie powinny one ustępować w żaden sposób wersji PC, a gra powinna wyglądać tak, jakby od początku tworzona było z myślą o konsolach.

W trakcie dyskusji zaprezentowano także nowy gameplay z Diablo III:

Oprócz tego ujawniono także skład edycji kolekcjonerskiej Diablo III. A także specjalną ofertę dla graczy World of Warcraft. W edycji kolekcjonerską Diablo III znajdziemy zatem:

- artbook

- soundtrack

- dwupłytowy film "zza kulis"

- czaszkę Diablo i 4 GB pendrive w kształcie Kamienia Duszy z cyfrową kopią Diablo II

- artefakt Aesthetic i pet Ferish Sharman do World of Warcraft oraz specjalny portret do sieciowego profilu w StarCrafcie II.

Mike Morhaime, prezes Blizzarda ujawnił także, że osoby, które wykupią ujawnioną właśnie roczną subskrypcję World of Warcraft otrzymają darmową kopię Diablo III. Sam abonament kosztuje 179,40 dolarów. Można go opłacić z góry, lub w miesięcznych ratach. Dodatkowo jego subskrybenci otrzymają bonusowego mounta, a także zagwarantują sobie dostęp do testów beta właśnie zapowiedzianego czwartego dodatku do sieciówki - Mists of Pandaria.

Blizzard opublikował również nowy, świetny trailer Diablo III, a także film, na którym Chris Metzen, wiceprezes ds. fabuły opowiada o przeszłości tej jednej z najlepszych serii hack'n'slashy:

Nowy zwiastun gry Diablo III:

Przeszłość serii Diablo:

Dowiedz się więcej na temat nowego dodatku do World of Warcraft

CDA
Dowiedz się więcej na temat: Diablo III
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy