BioShock Vita: Prace nad grą wstrzymane
Od czasu zapowiedzi tajemniczej gry z serii BioShock na Vitę podczas zeszłorocznego E3, o produkcji prawie w ogóle nie słyszeliśmy.
W jednym z wywiadów szef studia Irrational Games przyznał, że prace nad nią wstrzymano do czasu ukończenia BioShock Infinite. Ken Levine, głównodowodzący studiem Irrational Games, przyznał w wywiadzie dla Wired, że priorytetem dla jego zespołu jest przede wszystkim BioShock Infinite. Dlatego prace nad specjalną odsłoną na Vitę zostały wstrzymane.
"Produkcja tych gier jest naprawdę czasochłonnym zajęciem. Chciałbyś, żeby wszystko szło zgodnie z planem, ale trudno jest koncentrować się na obu projektach dopóki nie skończysz tego, co już wcześniej zacząłeś. Ale właśnie kończymy z Infinite. W tej chwili nie jesteśmy więc skupieni na grze na Vitę" - mówi Ken Levine.
Levine podkreślił, że Sony jest "wspaniałym partnerem", dodając, że już wkrótce zobaczymy owoce tej współpracy. Po raz kolejny zaznaczył, że BioShock na Vitę został zbyt wcześnie zapowiedziany.
"Nie chcę wychodzić na scenę i tylko mówić. Chcę wam najpierw coś pokazać, a potem o tym opowiadać, ponieważ trudno jest mówić o rzeczach abstrakcyjnych. Nie chcę was przekonywać - chcę, żeby to zrobiła nasza praca. Kiedy Sony poprosiło mnie o pojawienie się na ich konferencji, odparłem: 'Nie mam za wiele do powiedzenia i ostatnią rzeczą, którą chcę zrobić, to wyjście na scenę i złożenie wielu obietnic'. Starałem się naprawdę bagatelizować to, co pokazywałem wówczas" - wyjasnia Levine.
"Próbowałem zarządzać oczekiwaniami ludzi dotyczącymi tej gry na Vitę. Nie dlatego, że sądziłem, iż będą one złe, ale nie chcę mówić, jak marketingowiec. Wolałbym powiedzieć: 'Oto podstawowe informacje o tym, co robimy, może sprawdzicie tę grę, kiedy wyjdzie'. Kiedy nie jestem gotowy, aby nakręcać atmosferę wokół swojej produkcji, nie mówię o niej zbyt wiele i dlatego, kiedy pyta się mnie o tę grę na Vitę, mówię tylko, że nie jestem gotowy o niej opowiadać ponieważ nie mam niczego do pokazania" - dodaje głównodowodzący studiem Irrational Games.