Bez tego nie odpalisz Crysisa 3
Gracze mieli prawo być zaskoczeni informacją o tym, że Crysisa 3 nie będzie się dało odpalić bez bibliotek DirectX 11. Wiemy już jednak, że nie była to żadna pomyłka.
Cevat Yerli, szef studia Crytek, potwierdził w wywiadzie udzielonym serwisowi GameTrailers, że do uruchomienia Crysisa 3 potrzebne będą biblioteki DirectX 11. Jeśli posiadamy starszą kartę graficzną, nie obsługującą tej technologii, nie mamy szans na odpalenie gry.
Yerli tylko potwierdził informację, którą przedstawiono na początku grudnia. Wówczas w minimalnych wymaganiach sprzętowych pojawiła się karta graficzna obsługująca DirectX 11. Niektórzy gracze nie dowierzali, że gra będzie aż tak wymagająca, ale jednak okazuje się, że była to prawda.
Niemniej konieczność posiadania bibliotek DirectX 11 do odpalenia Crysisa 3 w dalszym ciągu pozostaje nie do końca wyjaśniona i nieco dziwna. W końcu gra ukaże się także na konsolach - na Xboksach 360 i na PlayStation 3 - które nie wykorzystują tej technologii.
Niektórzy będą się więc w dalszym ciągu zastanawiać, dlaczego Crytek nie pozwoli posiadaczom słabszych pecetów na uruchomienie gry na niższych detalach.
W każdym razie, nawet jeśli posiadanie DirectX 11 nie byłoby koniecznością, to byłoby więcej niż wskazane. Dzięki najnowszym bibliotekom Crysis 3 ma wyglądać na grę nie z tej epoki (oczywiście w pozytywnym znaczeniu tych słów). Wśród efektów, które zaobserwujemy w trakcie zabawy, znajdują się m.in. tesalacja, zaawansowane cieniowanie czy usprawniony ambient occlusion.
Crysis 3 będzie miał premierę 21 lutego przyszłego roku. W tym terminie gra ukaże się w wersjach nie tylko na PC, ale również na X360 i PS3.
Nowy zwiastun gry Crysis 3: