Będą specjalne nagrody dla branżowych dziennikarzy!

Nareszcie dziennikarze "growi" doczekają się swojej własnej kategorii wyróżnień. Pierwsze nagrody zostaną rozdane już w tym roku.

To kolejne świadectwo rosnącej wagi gier wideo w dzisiejszym świecie. Dziennikarze mają w tej branży coraz więcej miejsc pracy, coraz częściej są zapraszani na różnego rodzaju pokazy i imprezy, jak również zarabiają coraz lepiej (hi, hi). Natomiast w tym roku najlepsi z najlepszych otrzymają prestiżowe nagrody.

Pod koniec roku w Wielkiej Brytanii odbędzie się gala rozdania Games Journalism Prizes. Organizatorzy plebiscytu przygotowali wyróżnienia w trzech kategoriach: news, recenzja oraz publicystyka. Szansę na zwycięstwo ma każdy artykuł, niezależnie od tego, czy zostanie przygotowany przez Polaka, czy przez Brytyjczyka (a przynajmniej tak się wydaje). Pod warunkiem, że będzie napisany w języku angielskim.

Reklama

W komisji Games Journalism Prizes znaleźli się: Dave Green (organizator eventów w Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Teatralnych), Dan Griliopoulos (doświadczony dziennikarz "growy"), Andy Payne (prezes organizacji UK Interactive Entertainment) oraz Keith Stuart (wzięty brytyjski dziennikarz, piszący dla The Guardian). Gala nie będzie jednak w żaden sposób powiązana z podmiotami, dla których pracują.

Ocenami nadesłanych prac zajmą się prawdziwi "wyjadacze" z Wielkiej Brytanii, tacy jak Alex Wiltshire (redaktor magazynu EDGE), Guy Cocker (redaktor brytyjskiego GameSpota) czy Helen Lewis (zastępca redaktora naczelnego New Statesman). Ich zadaniem będzie nie tylko ocena nadesłanych artykułów, ale również wybór swoich następców. Organizatorzy gali nie chcą bowiem, aby dani jurorzy pojawiali się w jury dwukrotnie.

Swoje prace na konkurs można zgłaszać na oficjalnej stronie internetowej Games Journalism Prizes (www.gamesjournalismprize.com). Od poniedziałku, kiedy to ogłoszono, że nagrody będą rozdawane, zgłoszono już co najmniej kilkadziesiąt artykułów.

Czy warto zamówić nowego Need for Speeda?

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy