Battlefield Premium: Usługa odniosła sukces
EA pochwaliło się, że uruchomiona w czasie E3 płatna usługa Battlefield Premium oferująca wcześniejszy i darmowy dostęp do DLC do Battlefielda 3 oraz inne bonusy cieszy się ogromną popularnością - do tej pory zarejestrowało się w niej blisko milion użytkowników.
Firma zamierza więc kuć żelazo póki gorące i podobne serwisy wprowadzi do innych swoich gier.
W rozmowie z USA Today prezes działu EA Games, Patrick Soderlund, wyjawił, że do tej pory w Battlefield Premium zarejestrowało się 800 tysięcy osób.
EA jest zadowolone z tego wyniku i rozważa wprowadzenie podobnych usług do innych swoich gier. Zdradził to w wywiadzie udzielonym portalowi Game Industry Frank Gibeau, prezes EA Labels. Zapewnił też, że samo Battlefield Premium nie jest bezpośrednią odpowiedzią na konkurencyjne Call of Duty Elite.
"Jeszcze przed pojawieniem się Elite mieliśmy podobny model subskrypcji w grach EA Sports, dodanie więc Battlefield Premium nie było odpowiedzią na usługę Activision. Zawsze rozważaliśmy wprowadzenie podobnego serwisu i przyglądaliśmy się takiej możliwości. Nie mieliśmy jednak wszystkiego gotowego na premierę Battlefielda 3, a przygotowania zajęły nam trochę czasu. Activision zrobiło coś naprawdę innowacyjnego. Jeśli twój konkurent robi coś innowacyjnego i uważasz, że pasowałoby to do twoich projektów, wtedy nie ma niczego złego w tym, że próbujesz stworzyć coś podobnego" - mówi Soderlund.
"To branża, w której wielu próbuje prześcignąć rywali i jeśli ktoś robi innowacyjną rzecz, musisz zrobić to samo lub go przewyższyć. Uważamy, że nasza usługa jest lepsza od Elite - pod względem wartości i zawartości. Na dłuższą metę myślimy, że możemy dostarczyć podobną ofertę z większą ilością naszych gier, co byłoby świetną rzeczą dla branży" - dodaje przedstawiciel Electronic Arts.
Kolejne gry z usługą podobną do Battlefield Premium? Na razie do głowy przychodzi mi tylko Medal of Honor: Warfighter, który jest "zamiennikiem" dla Battlefielda. Ale czy tego rodzaju serwisy i oferty to dobry pomysł?