Batman: Arkham City - trochę informacji
Nie pytajcie skąd, ale są - nowe informacje na temat Batman: Arkham City, sequela Batman: Arkham Asylyum.
Oto, co wiemy już o Batman: Arkham City
- akcja gry toczyć się będzie w Arkham City, kolonii karnej stworzonej w odgrodzonej części miasta Gotham. To otwarty świat, ale jak zapewniają twórcy "tak skoncentrowany, jak nasze Arkham Asylum".
- o powołaniu Arkham City zadecydował Qunicy Sharp, były dyrektor Arkham Asylum, który wziął na siebie zaszczyty za "poskromienie" Jokera w jedynce i zdobył tytuł burmistrza. Ogłosił potem, że więzienia Arkham Asylum i Blackgate nie nadają się do trzymania więźniów - i tak powstało Arkham City
- Batman może po nim przemieszczać się bez większych ograniczeń, fruwając między budynkami korzystając ze swojej linki z hakiem
- większość budynków będzie dla Nietoperza zamkniętych, ale niektóre, ważne dla fabuły, będą miały "wnętrza"
- kolonią kieruje Hugo Strange, postać znana najbardziej wiernym fanom Batmana, profesor, który jako pierwszy poddał "analizie" Człowieka Nietoperza
- różne gangi odgrywać będą ważną rolę w rozgrywce - możliwe będzie np. nasyłanie na siebie zwalczających się frakcji (choćby najemników Jokera i Two-Face'a)
- akcja gry toczy się w rok po wydarzeniach z jedynki
- nowym więźniem Arkham City jest Two-Face, dawniej prokurator, obecnie przestępca
- by zdobyć uznanie współwięźniów (i uratować się przed gniewem tych, których wcześniej - wsadził za kratki) porywa Catwoman. Uważa, że zabicie jej na oczach kryminalistów sprawi, że zyska on w ich oczach
- ambicje twórców są bardzo duże. Jak mówi Sefton Hill, producent Arkham City: "Nie chcemy zrobić Arkham Asylum 1,5. Chcemy podwoić stawkę, wykonać taki skok, jak w jedynce - od niczego do Arkham Asylum".
- podczas rozgrywki możliwe będą nowe opcje wykorzystania gadżetów w trakcie walki - będzie można np. umieścić eksplodujący żel na przeciwnikach
- dużo bardziej rozbudowane będą elementy detektywistyczne
- system walki dopuszcza podnoszenie i używanie przedmiotów z otoczenia (np. krzeseł)
- nowy atak Batmana to tzw. dive-bomb - skok/nurkowanie w dół, prosto na przeciwnika
- pojawi się możliwość kontrowania ciosów dwóch wrogów na raz, a także łapania i odrzucania przedmiotów rzucanych przez przeciwników w stronę Nietoperza
- jeśli o przeciwnikach mowa - tym razem będą dużo bardziej zróżnicowani
- ich powiązania z frakcjami będzie można podglądać w czasie walki w widoku detektywistycznym - w jedne misji trzeba będzie np. zachować przy życiu człowieka Riddlera, trzeba będzie więc pobić wszystkich znajdujących się w lokacji wrogów, za wyjątkiem tego, podświetlonego na zielono
- tryb co-op nie został jeszcze potwierdzony, ale możliwe, że w grze pojawi się Robin - a to naturalny partner do kooperacji
- gadżet Bat Claw będzie służył do przyciągania do Nietoperza przedmiotów znajdujących się w odległości
- nowy gadżet do analizator eteru, który pozwala podsłuchiwać radio Gotham FM a także rozmowy radiowe przestępców - w nich ukrytych będzie wiele sekretów
- wśród super-łotrów ponownie pojawi się Zsasz - będzie z nim związany duży wątek poboczny
- w obsadzie głosowej usłyszymy większość głosów znanych z jedynki