Atari zwiększa przychody dzięki MMO
W ostatnim raporcie finansowym branżowy gigant poinformował, że udało mu się zmniejszyć straty finansowe z 272,4 milionów dolarów do 23,8 milionów dolarów.
W dużej mierze zawdzięcza to mądrym krokom - jednym z nich było postawienie na gry MMO.
Atari ma problemy już od lat. Jednak mimo to wciąż udaje się utrzymywać firmę przy życiu (m.in. dzięki potężnej marce, której porzucenie byłoby po prostu nierozsądne), a w ostatnim czasie pojawiło się światełko w tunelu - być może koncern zacznie rozkręcać się na nowo. I to wszystko dzięki grom MMO.
Okazuje się, że produkcje stworzone przez studio Cryptic, takie jak Star Trek Online czy Champions Online, cieszą się ogromną popularnością (pomimo wątpliwej jakości). Za ich sprawą udało się zwiększyć przychody firmy z subskrypcji i cyfrowej dystrybucji w drugiej połowie ubiegłego roku ponad sześciokrotnie - z 2 do 13,3 milionów dolarów (co przyczyniło się do wzrostu ogólnych przychodów firmy w tym okresie o 21%!).
Na wzrost przychodów Atari ma wpływ także zmiana strategii dotyczących wydawania gier singleplayerowych. Włodarze firmy postanowili: "wydajemy mniej gier, ale za to lepsze". W najbliższych miesiącach pojawią się dwa przykłady - Test Drive Unlimited 2 oraz nasz Wiedźmin 2 (Atari wyda go w Ameryce Północnej, dystrybutorem w Europie będzie Namco Bandai).