Assetto Corsa: Wyścigi dla wymagających

Twórcy zapowiadają, że będzie to propozycja dla najbardziej wymagających wirtualnych kierowców. Premiera już w przyszłym roku.

Około dwóch tygodni temu mało znane studio Kunos Simulazioni zapowiedziało, że wkrótce ogłosi nowy silnik dla symulacji wyścigowych oraz grę, która będzie działać w oparciu o niego. Tak też się wreszcie stało. Zespół oznajmił, że pracuje nad Assetto Corsa, wyścigami przeznaczonymi dla najbardziej wymagających.

"To stosowny tytuł dla tej symulacji wyścigów na Windows PC, skupiającej się na wyścigach samochodowych oraz motoryzacyjnym świecie w ogóle. Ta gra symulacyjna będzie zawierała szereg rodzajów pojazdów: samochody drogowe, samochody klasy GT, prototypy, samochody typu track-day, podobnie jak współczesne i historyczne jednosiedzeniowce" - mówią twórcy gry.

Reklama

W czasach, gdy większość gier wyścigowych tworzy się z myślą przede wszystkim o konsolach, a tylko przy okazji o pecetach, Assetto Corsa powstaje wyłącznie w wersji na komputery osobiste. Silnik, na bazie którego gra jest tworzona, nazywa się AC Engine i wykorzystuje biblioteki DirectX 11. Modele samochodów zostaną opracowane za pomocą technologii skanowania laserowego, dzięki czemu będą odwzorowane w najdrobniejszych szczegółach.

Twórcy Assetto Corsa chcą, aby sami gracze mieli duży wpływ na rozwój gry. Ma ona być otwarta na wszelkiego rodzaju modyfikacje. Prawdopodobnie będziemy mogli samodzielnie tworzyć m.in. nowe trasy i umieszczać je później w internecie.

Na koniec kilka słów o studiu Kunos Simulazioni. Ten włoski zespół ma już doświadczenie w tworzeniu symulacji wyścigowych. W ubiegłym roku na rynek trafiła opracowana przez niego produkcja Ferrari Virtual Academy. Była to jednak bardziej "reklamówka" marki Ferrari niż pełnoprawna gra. Niemniej gracze ciepło ją przyjęli.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wymagać
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy