Asasyn pojawi się w Paryżu

W paryskim Arludik, renomowanej na świecie galerii sztuki specjalizującej się w prezentacji treści filmowych, komiksowych i gier wideo, odbędzie się wystawa obrazów związanych z serią Assassin's Creed.

Odwiedzający będą przyglądać się wynikom pracy grafików Ubisoftu w dniach 5-30 października. Eksponaty będą przedstawiać budynki, postacie i środowisko wszystkich trzech gier z Asasynami i Templariuszami w roli głównej. Całość zostanie ukazana w formie grafik koncepcyjnych (czyli concept artów), które zainspirowały twórców serii do stworzenia tego, co widzieliśmy podczas grania.

Planowane są dwie formy prezentacji grafiki. Pierwsza z nich to płócienne obrazy (choć malowane nie pędzlem, a techniką komputerową). Każdy z nich będzie można kupić, a ich ceny wahają się od 600 do 2000 euro. Nowi właściciele dostaną oficjalną pieczęć Ubisoftu, certyfikat autentyczności dzieła, zaś sam obraz zostanie podpisany przez Mohameda Gambouza, dyrektora artystycznego firmy.

Reklama

Drugim sposobem zapoznania odwiedzających z klimatem gier są limitowane litografie. Dwa obrazy (przedstawione też w formie płóciennej) zostaną wykonane właśnie w formie płaskiego druku z pomocą kamienia litograficznego i każdy będzie odbity w limitowanym nakładzie 149 sztuk. Każda odbitka, również opatrzona podpisem Gambouza, będzie kosztowała 80 euro.

Dochód ze sprzedaży obrazów zostanie w całości przekazany fundacji MO5, która dba o historię i kulturę gier wideo. Treść wystawy obejmie też 35 niepokazywanych nigdy publicznie grafik.

"Firma Ubisoft jest zaszczycona możliwością zaprezentowania wspaniałych grafik stworzonych przez utalentowanych projektantów gry Assassin's Creed w znanej na całym świecie galerii Arludik", mówi Serge Cascoett, jeden z szefów Ubisoftu. "To pierwszy raz, kiedy prace zespołu Ubisoftu będą pokazane w słynnej galerii sztuki, a ta wystawa dowodzi, że kreatywny wysiłek artystów przemysłu gier wideo inspiruje graczy z całego świata".

Czy gry stały się pełnoprawnym tekstem kultury? Chyba jeszcze nie, jednak dzięki podobnym inicjatywom gry i sztukę dzieli coraz mniejszy dystans.

CDA
Dowiedz się więcej na temat: wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy