Anno 2070

To mógł być prawdziwy wstrząs dla fanów serii Anno, która od zawsze ukazywała nam historię, a teraz pokaże nam, jaki los może czekać Ziemię pod koniec tego wieku. Czas na podróż do przyszłości.

Skąd taka duża, dla niektórych szokująca zmiana? Twórcy ze studia Blue Byte tłumaczą, że w historycznych realiach nie byli już w stanie pokazać niczego nowego. Podjęli więc decyzję o drastycznej zmianie i przeniesieniu akcji gry do 2070 roku. Nie oznacza to jednak, że zrezygnowali z realizmu i nagle postanowili robić jakieś science-fiction. Anno 2070 pokaże możliwie jak najbardziej realną wersję przyszłości, opracowaną przy pomocy naukowców.

Jedną z najważniejszych kwestii w przyszłości, według owych naukowców i Anno 2070, ma być ekologia. Blue Byte zamierza zaoferować nam dwie drogi rozwoju - będziemy mogli rozrastać się, dbając o środowisko, albo postawić na szybsze tempo wzrostu, zapominając przy tym o kwiatkach, zwierzątkach itd. Jeśli będziemy woleli tę pierwszą ścieżkę, podejmiemy współpracę z korporacją Eco, natomiast jeżeli do gustu przypadnie nam ta druga, przyłączymy się do korporacji Tycoon. Nasze decyzje nie będą jednoznaczne i trwałe. Nawet podczas jednej misji poszczególne kierunki rozwoju będą mogły ze sobą współistnieć. Tak więc ciągle będziemy musieli podejmować decyzje, które wpłyną w taki lub inny sposób na nasze otoczenie i stan konta bankowego naszej frakcji.

Reklama

Centralnym punktem naszej frakcji będzie Arka, czyli swoisty awatar, którym będziemy podróżowali po świecie, usprawniali, zmieniali (chociaż nie zostało to do końca wyjaśnione, czy będziemy zmieniali tylko jego wygląd, czy też wprowadzili jakieś modyfikacje, które zwiększą nasze możliwości) itd. Im więcej czasu będziemy spędzali z grą, tym większe zmiany będziemy w niej mogli wprowadzić. A później będziemy się nią mogli pochwalić w trybie sieciowym. Ciekawy pomysł, nie da się ukryć, chociaż ciekawe, na ile uda się zrealizować jego potencjał.

Anno 2070 ma być strategią na większą skalę niż poprzednie odsłony cyklu. Niezależnie od tego, czy będziemy współpracowali z Eco, czy z Tycoon, zarządzane przez nas miasta będą naprawdę duże. Również same budynki czy jednostki mają mieć o wiele większe wymiary. Zmienne ma być środowisko, które będzie ewoluowało w sposób zależny od obranej przez nas drogi. Zmiany te będzie widać na bieżąco chociażby po zagęszczeniu przyrody.

Jeśli przyszłość ma wyglądać tak, jak Anno 2070, to ja chyba zacznę traktować przyrodę z jeszcze większym szacunkiem, żeby temu zapobiec. Oprawa jest ładna, ale niezbyt kolorowa i mdła. Poprzednie odsłony serii były barwne, nawet cukierkowe, a ta jest... jakaś taka smutna. Nie sądzicie?

Blue Byte i Ubisoft nie przedstawiły jeszcze wszystkich możliwości Anno 2070. Póki co znamy główny zarys gry, natomiast przydałoby się jeszcze trochę szczegółów dotyczących walki czy dyplomacji, aby można było cokolwiek prognozować. Na ten moment produkcja zapowiada się ciekawie i tyle. Jej premiera ma się odbyć jeszcze w tym roku, tylko na pecety.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy