Amnesia: Mroczny Obłęd odniosła sukces

Grze daleko do takich produkcji, jak Call of Duty czy Medal of Honor, ale dla jej twórców, niewielkiego studia Frictional Games, sprzedaż okazała się wystarczająco wysoka.

Amnesia: Mroczny Obłęd (w oryginale Amnesia: The Dark Descent) to stosunkowo niskobudżetowa produkcja z gatunku survival horror, przygotowana przez Frictional Games, zespół znany z serii Penumbra (notabene - również należącej do gatunku survival horrorów). Nie była ona zbyt aktywnie promowana, a więc i wymagania związane ze sprzedażą nie były wysokie. Tak czy owak, udało się je spełnić, czego należy twórcom pogratulować.

Przed premierą zakładali oni, że Amnesia: Mroczny Obłęd osiągnie pułap 24 tysięcy sprzedanych egzemplarzy. Wtedy mogliby uznać, że gra odniosła sukces. Tymczasem, jak ogłosili, do 8 października udało się sprzedać aż 36 tysięcy kopii, a zatem sukces - zachowując oczywiście proporcje - okazał się bardzo duży.

Reklama

Wpływ na osiągnięty wynik miała m.in. 20-procentowa obniżka ceny gry w przedsprzedaży (wtedy kupiło ją aż 15 tysięcy osób), a także recenzja w serwisie GameSpot oraz materiał na temat produkcji, który pokazano w programie Zero Punctuation w wortalu Escapist (to jedyne przypadki, kiedy media wpłynęły na wzrost sprzedaży).

A na tych 36 tysiącach kopii na pewno się nie skończy. Amnesia: Mroczny Obłęd dopiero będzie miała premierę w Polsce, gdzie powinna się rozejść w przynajmniej kilkuset egzemplarzach (a pewnie uda jej się osiągnąć lepszy wynik, na co na pewno zasługuje). Gra trafi do nas do sklepów 26 listopada.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Call of Duty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy