Amanita Design zapowiada - będzie Samorost 3!
W trakcie rozpoczętej w piątek imprezy GameCityNights w Wielkiej Brytanii czeskie studio Amanita Design ujawniło swoje plany na przyszłość.
Firma ujawniła, że jej ostatnie dzieło, Machinarium, trafi wkrótce na PlayStation 3 oraz zapowiedziała swoje trzy nowe projekty. W tym Samorost 3!
Pierwszą ważną informacją od studia Amanita Design była zapowiedź Machinarium w wersji na PS3. Gra trafi do usługi PlayStation Network jeszcze w tym roku, jednak produkcja nie ukaże się w usłudze Xbox Live Arcade. Dlaczego?
"Jest znacznie łatwiej tworzyć grę na PC i Maca. Przeniesienie jej na konsole wymaga dużo pracy i wiele kłopotów z firmami. Microsoft odmówił nam wydania Machinarium na Xboksa. Nie byli nią zainteresowani, ponieważ została ona już wydana na Macu i Windowsie, a koncern żąda czasowej ekskluzywności. Nie jesteśmy już więcej zainteresowani współpracą z Microsoftem" - powiedział Jakub Dvorsky, przedstawiciel firmy.
Głównym daniem przyszykowanym przez Amanita Design była jednak zapowiedź aż trzech nowych projektów firmy. Pierwszym z nich jest Osada - darmowa gra muzyczna stworzona przez animatora studia, Vaclava Blina i kompozytora Simona Omesta. Jakub Dvorsky opisuje ją jako "czeską, psychodeliczną muzykę country". Styl graficzny produkcji inspirowany jest Terrym Gilliamem (animatorem i aktorem, jednym z członków grupy Monthy Pythona) i wymieszany z surrealistycznymi krajobrazami i elementami fotografii. Osada będzie dostępna do pobrania z oficjalnej strony studia w ciągu kilku nadchodzących tygodni.
Drugim ujawnionym projektem jest Botanicula - tworzona przez animatora Jarę Placy'ego przygodówka point & click. Wcielamy się w niej w pięć stworków mieszkających w drzewie, które wyruszają na misję ocalenia ostatniego nasionka przed złymi pasożytami. Określana przez Dvorsky'ego, jako "prosta, ale całkiem duża" gra jest na razie ukończona w połowie. Premiera planowana jest na koniec roku. A tymczasem w naszej GALERII możecie obejrzeć parę pierwszych screenów.
Ostatnią zaprezentowaną produkcją był... Samorost 3! Niestety gra znajduje się na razie we wczesnym etapie prac, dlatego też zbyt dużo o niej się nie dowiedzieliśmy. Twórcy obiecują jednak, że będzie ona znacznie dłuższa, bardziej skomplikowana i w o wiele większym stopniu dopracowana niż dwie poprzednie, oparte na flashu części serii. W tej chwili Samorost 3 jest największym projektem Czechów z Amanita Design. Gra ukaże się na PC, niewykluczona jest także wersja konsolowa. Nie wiadomo jednak, kiedy ona się ukaże.
W rozmowie z serwisem internetowym magazynu PC Games, Dvorsky zapewnił również, że wszystkie powyższe gry wolne będą od zabezpieczeń DRM. I to pomimo faktu, że poprzednia produkcja studia, Machinarium, była piracona na dużą skalę.
"Nie postrzegam piratów, jako zwykłych złodziei, ponieważ sam bardzo dużo piraciłem, kiedy byłem młodszy i dysponowałem sporą ilością czasu na rozgrywkę, ale bardzo małym budżetem. Piraci mogą w rzeczywistości przyczynić się do promocji gry, jeśli jest ona naprawdę dobra - niektórzy z nich zapłacą za nią po jej nielegalnym pobraniu, jeśli uznają, że jest tego warta. Oczywiście piractwo wciąż jest dużym problemem na PC, ale biorąc pod uwagę, jak dużo PC-towców jest na świecie, zdecydowanie warto robić gry na tę platformę. Jeśli chodzi o DRM-y, nie wierzymy, że one działają. Zazwyczaj są jedynie irytującą komplikacją dla płacących klientów" - wyjaśnił Dvorsky.