Aliens: Colonial Marines nie będzie horrorem
Choć w Aliens: Colonial Marines twórcy gry będą starali się przestraszyć graczy, w jednym z wywiadów przedstawiciele studia Gearbox Software stwierdzili, że elementy horroru nie będą w produkcji najważniejsze.
A to dlatego, że w kooperacyjnym shooterze trudno straszyć. Brian Martel, jeden z producentów Aliens: Colonial Marines, w wywiadzie udzielonym oficjalnemu blogowi PlayStation, że choć gra będzie straszyć, nie będzie horrorem.
Jej twórcy wykorzystają oczywiście elementy charakterystyczne dla tego gatunku (m.in. odgłosy i dźwieki), ale rozgrywka ma stawiać nacisk na akcję.
"Koniec końców w nastawionym na kooperację shooterze jest bardzo trudno przestraszyć gracza, dlatego Colonial Marines będzie nastawione na akcję. To nie Dead Space, gdzie strach czai się na każdym rogu, lub Condemned, w którym cały czas towarzyszyło nam napięcie" - wyjasnia Brian Martel.
"Obcy nie chcą cię po prostu zabić, próbują rozmnożyć się i zabierają cię gdzieś, gdzie mogą wpuścić ci przez twarz facehuggera. To jest zagrożeniem i stanowi przerażający aspekt wykreowanego przez filmowców świata. Potrzebujesz jednak także elementu z intensywną akcją" - kontynuuje Martel.
"Jeśli oglądałeś filmy z Obcymi, nie ma w nich zbyt wielu przerażających momentów; budzą strach ponieważ wiesz, co się stanie, jeśli dasz się złapać, ale są jednocześnie wypełnione akcją. Aby więc zrobić świetną grę musisz mieć wielu Obcych, do których możesz strzelać. Potrzebujesz różnorodności pomiędzy niesamowitą ciszą, a głośnymi scenami" - dodaje producent gry.