Alawar o rynku gier casual i planach na 2012 rok

Firma Alawar Entertainment ogłosiła podsumowanie branży gier casual. Według nich, w Polsce - w branży rozrywki elektronicznej, pojawiły się trzy zjawiska, na które warto zwrócić uwagę: coraz większe zainteresowanie kobiet grami, wzrost znaczenia dystrybucji cyfrowej oraz popularność gier mobilnych.

Jak podaje Alawar - jeden z czołowych wydawców gier casual na świecie, rok 2011 jawi się jako umocnienie sektora produktów komputerowych. Jednocześnie pojawiło się zainteresowanie alternatywnymi sposobami grania, wśród nich - popularność gier mobilnych rosnąca wraz ze zwiększającą się liczbą posiadaczy smartfonów.

Polski rynek zaczyna pokrywać się z profilem światowym - zarówno pod kątem tytułów, ale jak i osób z nich korzystających. Ważne, że następują zmiany w strukturze graczy. Ponad 70% użytkowników casual to kobiety, najczęściej w wieku 25+. Taki stan rzeczy potwierdzają nasze badania przeprowadzone na wiosnę bieżącego roku.

Reklama

Alawar w Polsce dystrybuuje swoje gry dzięki 150 zarejestrowanym partnerom. Krajowa sieć afiliacyjna rośnie o mniej więcej 20% rocznie. Globalnie do 2015 roku ma być rozbudowana do 1000 organizacji. Celem firmy jest dotarcie do każdego trzeciego użytkownika internetu w Polsce.

"Polska jest krajem otwartym na rozwój, liczba użytkowników internetu to około 50% mieszkańców" - mówi Michał Michalczenia, menedżer ds. rozwoju biznesu w Alawar. "Chcemy oferować naszym odbiorcom wysokiej jakości produkcje, a oni oczekują łatwego i szybkiego dostępu. Jako, że internet jest głównym źródłem rozrywki, rok 2012 będzie dla nas kluczowym dla rozwoju sieci afiliacyjnej. Zapraszamy do współpracy wszelkie firmy zainteresowane poszerzaniem treści rozrywkowych na swoich stronach".

Firma w swojej ofercie posiada 356 gier, z czego 250 tłumaczonych jest na język polski. Tylko w 2011 roku wydała ponad 120 tytułów (40 na PC, 23 na MaC, 19 na iPhone, 23 gier na iPada, 18 pozycji Androidowych, gry na Windowsa 7, dla sieci społecznościowych i na konsole). Dywersyfikuje produkty, aby móc sprostać każdemu oczekiwaniu. Jako, że w tym roku udało jej się zadebiutować jako wydawcy mobilnemu, najbliższe 12 miesięcy będzie ważne, pokaże kto utrzyma się na rynku.

"Od stycznia rozszerzamy ofertę o mobilny white label" - mówi pan Michalczenia. "To znaczy, że od pierwszego kwartału 2012 roku nasi partnerzy będą mieli możliwość dystrybucji gier na platformę Android".

Rynek gier wideo w ujęciu globalnym warty był w 2010 roku 62,7 miliarda dolarów, z końcem 2011 roku ma osiągnąć 65 miliardów, aby dojść do 100 miliardów dolarów w 2015 roku.

(Informacja prasowa)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zainteresowanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy