Activision Blizzard mistrzem w cyfrowej dystrybucji
Activision Blizzard opublikował raport finansowy za trzeci kwartał 2011 roku zakończony 30 września.
Wynika z niego, iż koncern osiągnął w omawianym okresie wyniki lepsze niż oczekiwano, w szczególności w cyfrowej dystrybucji. Niestety zanotowano także kolejny spadek liczby graczy World of Warcraft.
Najważniejsze informacje z raportu finansowego Activision Blizzard za trzeci kwartał 2011 roku - standardowo w punktach:
- firma uzyskała przychody na poziomie 754 milionów dolarów (rok temu: 745 milionów dolarów), co jest wynikiem lepszym niż oczekiwano. Spółka przewiduje, że w czwartym kwartale zyski wyniosą 980 milionów dolarów, a w całym roku 4,33 miliarda dolarów;
- firma zanotowała rekordowe przychody w segmencie cyfrowej dystrybucji, które wyniosły 427 milionów dolarów, co stanowi 57% wszystkich wyników uzyskanych w trzecim kwartale. W ciągu roku wartość tej gałęzi spółki wzrosła o 25% do poziomu 1,28 miliarda dolarów. Rezultaty te mogą się jeszcze zwiększyć wraz z premierami Call of Duty Online w Chinach, nowego projektu Bungie i Diablo III;
- odbiór Skylanders: Spyro's Adventure przekroczył oczekiwania koncernu - zestawy startowe zabawki sprzedają się szybciej niż przewidywano. Wkrótce też ruszy nowa kampania promocyjna gry;
- Call of Duty: Black Ops jest najlepiej sprzedającą się grą konsolową w Europie i USA. Na rozgrywce w sieci gracze spędzili dotąd w sumie 2,8 miliarda godzin, zaś liczba unikalnych użytkowników w ciągu ostatnich 11 miesięcy jest o 29% większa niż w przypadku Call of Duty: Modern Warfare 2. Pomimo premiery "konkurenta", produkcja Treyarchu wciąż jest najczęściej graną grą w sieci w Xbox Live;
- w sumie sprzedano 20 milionów zestawów map do gier z serii Call of Duty, dzięki czemu są one trzecim najlepiej sprzedającym się produktem w tym roku;
- spółka oczekuje, iż w mniej niż rok w usłudze Elite pojawi się milion posiadaczy płatnych kont;
wyniki Blizzarda za trzeci kwartał 2011 roku spadły w porównaniu do ubiegłego roku, ale warto mieć na uwadze, że w tym okresie nie ukazała się żadna nowa produkcja studia;
- w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy StarCraft II był najlepiej sprzedającą się grą w USA i Europie na PC, a World of Warcraft znalazł się w pierwszej dziesiątce;
- liczba abonentów WoW-a nadal spada - tym razem o 800 tysięcy do poziomu 10,3 miliona graczy.
Największy odpływ osób zanotowano na Wschodzie. By zatrzymać ten proces, w dodatku Mists of Pandaria Blizzard doda więcej tzw. end-game'u nastawionego w większym stopniu na "każuali" niż "hardkorów" (m.in. walki petów).