ABC DATA podjęła decyzję o wejściu na rynek gier

Rynek gier komputerowych i sprzętu do grania należy obecnie do najbardziej dynamicznie rosnących, zarówno w Polsce, jak i na świecie.

Według raportu DFC Intelligence, jego wartość w 2012 r. wzrośnie do 67 mld USD. Analitycy zakładają, że w 2017 r. ten rynek będzie warty już 82 mld USD.

Mając na uwadze rynkowe trendy ABC DATA S.A. zdecydował się na kolejny krok w kierunku poszerzania swojej oferty produktowej. Portfolio spółki powiększy się o nową grupę produktów z linii dedykowanych do klienta końcowego - konsole i gry wideo.

Rynek elektroniki konsumenckiej bardzo dynamicznie się rozwija, a co za tym idzie inwestycja i koncentracja na tym segmencie rynku jest bardzo istotna dla ABC DATA. Dzięki ogromnej pracy ze strony producentów konsoli i gier wideo, branża ta staje się coraz bardziej rozpoznawalna, a oczekiwania klientów coraz większe. Wyniki finansowe ABC DATA S.A. za III kwartał 2012 r. pokazują, że sprzedaż rośnie w dwucyfrowym tempie, dzięki szerokiemu i stale rozwijanemu portfolio produktów, a także bardzo dobrej znajomości specyfiki rynków, na których działa. Właśnie dlatego konsole i gry wideo to kolejny obszar w portfelu dystrybutora.

Reklama

Według analityków firmy badawczej Newzoo, wartość polskiego rynku gier komputerowych może w tym roku wynieść około 400 mln dolarów. Dla porównania wartość amerykańskiego rynku gier w 2012 r., Newzoo szacuje na 21,9 mld USD. Z przeprowadzonego badania wynika, że w gry komputerowe gra już 11,8 mln Polaków. Jednak tylko 53% z nich za nie płaci. To zdecydowanie niższy odsetek niż na rynkach rozwiniętych, co pozwala sądzić, że z czasem będzie się on zwiększał.

Podobnie jest z rynkiem konsol. USA i Japonia zostały przez te platformy zdominowane, a zachodnia część Europy znajduje się na krzywej wschodzącej. W Polsce te platformy są jeszcze mało popularne, ale to szybko się zmienia. ABC DATA chce sprostać oczekiwaniom konsumentów i odegrać istotną rolę w rozwoju tego segmentu rynku.

"Dzięki ściśle określonemu planowi działania zarówno w aspekcie sprzedaży jak i marketingu jesteśmy na dobrej drodze, aby stać się ważnym "graczem" i wnieść swój wkład w rozwój tej branży w Europie Środkowo-Wschodniej dzięki współpracy z kluczowymi producentami konsol i gier. Przed nami kolejne ważne decyzje" - powiedział Łukasz Tetkowski, Business Development Manager.

Z badania Newzoo wynika, że 58% polskich graczy gra na komputerach PC, 59% na portalach społecznościowych, a 67% na sprzęcie mobilnym. Konsole wykorzystuje 43% badanych graczy. To właśnie oni przynoszą producentom gier największe dochody - generują bowiem 25% przychodów tej branży. Wersje gier, oferowane na tradycyjnych nośnikach, na komputery PC oraz Mac osiągają łącznie 18% przychodów. Warto jednak pamiętać, że wg Newzoo konsole już w 2010 r. generowały ponad 40% przychodów branży. W Polsce szacuje się, że już 5 mln osób gra na konsolach, a ich liczba będzie stale rosła.

"Choć prognozy różnych firm badawczych różnią się od siebie, to nie ma wątpliwości, że polski rynek gier rośnie bardzo dynamicznie. Warto pamiętać, że ta branża, ze względu na swoją specyfikę i grupę docelową jest bardzo aktywna i stale wprowadza i urozmaica swoją ofertę. I tak na przykład, już w przyszłym roku możemy spodziewać się premier konsol nowej generacji, które po cichu zapowiadają producenci sprzętu" - dodaje Łukasz Tetkowski.

(Informacja prasowa)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama