10 milionów sztuk gry Battlefield 3 wysłano do sklepów

To największa wysyłka w historii Electronic Arts. Czy w związku z tym Activision wraz z Call of Duty: Modern Warfare 3 mają się czego obawiać?

EA oraz DICE oczekują wiele po swojej najnowszej produkcji Battlefield 3. Wydawca poinformował właśnie, że do sklepów zostało wysłane 10 milionów sztuk wymienionej gry. Jednocześnie jest to największa premiera w historii EA, a akcje marketingowe związane z Battlefield 3 kosztowały kilkadziesiąt milionów dolarów. Czy przyniosą skutek?

Zdaje się, że te 10 milionów sztuk rozejdzie się dość szybko, a Battlefield 3 przyczyni się do sporych zysków, które pomogą załatać straty, jakie wydawca zaliczył za sprawą poprzednich dwóch kwartałów. W ostatnim okresie najlepiej sprzedającą się grą EA była FIFA 12. Do sklepów wysłano 8 milionów sztuk tej pozycji, z czego sprzedało się ponad 5 milionów. To naprawdę bardzo dobry wynik. Zapewne do czasu premiery kolejnej edycji sprzeda się jeszcze więcej symulacji piłkarskiej od EA, bowiem na przykładzie FIFY 11 możemy zauważyć, że przez rok od jej premiery udało się znaleźć ponad 16 milionów nabywców.

Reklama

Wracając jednak do serii Battlefield. EA poinformowało, że jeśli chodzi o Bad Company 2 to do sklepów trafiło 11 milionów sztuk tej gry od momentu premiery. Biorąc pod uwagę, że wydawca postanowił zapatrzyć sieci w 10 milionów Battlefield 3 już w momencie premiery, to z pewnością oczekuje on znacznie większej sprzedaży niż w przypadku poprzedniej gry z tej serii.

Niestety, niektórzy analitycy branży gier, jak chociażby Michael Pachter, są dość sceptycznie nastawieni do nowego tytułu wydawanego przez EA. Otóż według niego największy konkurent Battlefield 3, czyli Call of Duty: Modern Warfare 3, sprzeda się dużo lepiej i osiągnie wynik na poziomie ponad 20 milionów egzemplarzy. Ostatecznie o finale starcia dwóch najbardziej wyczekiwanych gier FPS tego roku przekonamy się już w najbliższych kilku tygodniach.

Battlefield 3: Pierwsze recenzje, awaria serwerów i inne

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Call of Duty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy