0x10c: Notch nie wyklucza modelu abonamentowego

Już jakiś czas temu Notch wyjawił, że zabawa w sieci w jego nowej grze - 0x10c - najprawdopodobniej będzie wymagać opłacania miesięcznego abonamentu.

W jednym z ostatnich wywiadów twórca Minecrafta wyjawił szczegóły ewentualnego modelu biznesowego produkcji. Niewykluczone, że opłata za subskrypcję mogłaby zostać podzielona między kilku użytkowników.

W rozmowie z serwisem PC Gamer Notch oznajmił, że wciąż nie podjął ostatecznej decyzji dotyczącej modelu biznesowego 0x10c. Najprawdopodobniej jednak, by grać po sieci, trzeba będzie opłacać miesięczną subskrypcję.

Zaznacza przy tym, że abonament ma docelowo pokryć koszty utrzymania jednego generatora w grze, który w rzeczywistości pobiera tyle samo mocy, co jeden prawdziwy procesor. A z jednego będzie mogło korzystać kilku graczy. Oznacza to więc, że grupa użytkowników będzie mogła podzielić między sobą opłaty.

Reklama

Notch nie wyklucza, że z czasem, pod wpływem próśb graczy, mógłby przenieść 0x10c na model F2P, który - dzięki mikrotransakcjom - jest bardziej dochodowy niż zwykły abonament. Wyjaśnia jednak, że to wymagałoby zmodyfikowania gry.

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy