The Elder Scrolls V: Skyrim także na konsoli Wii U?

Bethesda, producent najnowszej odsłony The Elder Scrolls, zastanawia się nad wydaniem swojej gry także w wersji na nadchodzącą konsolę Nintendo. Firma ma jednak pewne obawy.

Podczas ostatnich targów E3 Nintendo przedstawiło swoją nową konsolę stacjonarną, jaką jest Wii U. Przy okazji japoński producent potwierdził, że w przypadku tego sprzętu gracze mogą liczyć na spore wsparcie ze strony licznych wydawców, takich jak EA, Warner Bros. Interactive Entertainment, Namco Bandai, Sega, Ubisoft, Codemasters czy Tecmo Koei. Do tego grona zdaje się, że chce dołączyć także Bethesda Softworks. Wymieniony deweloper rozważa bowiem stworzenie The Elder Scrolls V: Skyrim właśnie w wersji na nową platformę Nintendo.

"Jest taka możliwość w przyszłości" - twierdzi jeden z szefów studia, Pete Hines, w rozmowie z dziennikarzami portalu Gamespot. "Bierzemy pod uwagę każdą platformę, na której może działać nasza gra. Jest jednak pewna ważna rzecz. Po prostu konsola musi pasować do tego, co udało nam się w tej chwili stworzyć" - podkreśla.

Reklama

Oczywiście jeśli chodzi o moc samego Wii U (premiera dopiero w połowie przyszłego roku), to tutaj nie ma wątpliwości, że platforma ta poradzi sobie ze Skyrim. Nowa konsola Nintendo jest bowiem bardziej wydajna od PS3 i Xboksa 360 - tak przynajmniej zapewniają jej twórcy, a to właśnie na te dwa sprzęty oraz PC powstaje Skyrim. Jednocześnie nie jest przesądzone, że produkcja ta pojawi się na Wii U.

"Robiąc wersję na PS3, PC i Xboksa 360, nie wszyscy ludzie zdają sobie sprawę, jak wiele pracy kosztuje stworzenie gry na jedną platformę" - mówi Pete Hines. "Wszystkie lokacje, wszystkie testy na każdym sprzęcie, w każdym języku... To spore przedsięwzięcie" - podkreśla.

Jak więc widać, producent nie wyklucza tego, że Skyrim pojawi się również na Wii U, ale jednocześnie nie chce oficjalnie tego potwierdzić. Ciekawe jest to, w jaki sposób wykorzystałby nowy kontroler tej konsoli. Dobrym rozwiązaniem z pewnością byłoby przedstawienie mapy czy ekwipunku bohatera na wyświetlaczu pada.

A wy jakie macie pomysły na funkcjonowanie Skyrima w wersji na Wii U?

The Elder Scrolls V: Skyrim - wrażenia z pokazu

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama