Nintendo rozmyślnie odrzuciło HD

Satoru Iwata w jednym z wywiadów udzielonych po konferencji Nintendo na E3 zdradził, dlaczego w Wii zabrakło wsparcia dla obrazu HD.

Wii jest traktowane jako beniaminek tej generacji konsol głównie ze względu na swoją słabą moc obliczeniową (coś w okolicy dwóch sklejonych taśmą Gamecube'ów) oraz brak obrazu w HD.

Ojcowie Maria bynajmniej nie odpuścili sobie tę opcję z braku możliwości technicznych. Okazuje się, że celowo zrezygnowano z obsługi wysokich rozdzielczości.

"Jeżeli będziemy mieli szansę zrobić nową konsolę, to prawdopodobnie będzie ona wspierać HD, ponieważ jest to już standardem na całym świecie. Niemniej przy projektowaniu Wii nie znaleźliśmy ważniejszych powodów do zaimplementowania HD. Czy to ma duże znaczenie dla użytkownika? Nie sądzę, żebyśmy musieli iść tą drogą chyba, że znajdziemy ten powód (...) jeżeli postanowimy zrobić nową konsolę, HD z pewnością będzie jedną z rzeczy, które do niej dodamy" - powiedział prezes Nintendo, Satoru Iwata, w rozmowie z serwisem VentureBeat.

Reklama

(gram.pl)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy