Nintendo Network: Odpowiedź na Xbox Live i PSN?

Kiedy zapowiedziano Wii U, pojawiły się plotki, że konsola doczeka się własnej usługi, podobnej do Xbox Live i PlayStation Network.

Były one prawdziwe - Nintendo ujawniło właśnie, że już wkrótce zadebiutuje Nintendo Network, sieć, która pozwoli nie tylko na zabawę w multi i komunikację pomiędzy graczami, ale też zakup DLC.

W trakcie spotkania z inwestorami przedstawiciele Nintendo ujawnili istnienie Nintendo Network. Zastąpi ona dotychczasową usługę Nintendo WiFi Connection Service.

"W przeciwieństwie do Nintendo WiFi Connection, które koncentruje się na konkretnych funkcjach, dążymy do utworzenia platformy, gdzie dostępne są różne usługi, z którymi nasi klienci powinni być połączeni za pomocą Nintendo Network, tak aby firma mogła przygotować dla nich obszerny wachlarz propozycji" - mówi Satoru Iwata, prezes firmy.

Reklama

Usługę mają wspierać zarówno studia należące do Nintendo, jak i zewnętrzni developerzy i wydawcy. Nintendo Network ma obejmować 3DS-a i Wii U i zadebiutuje wkrótce i pierwszą grą z niej korzystającą będzie Mario Kart 7. Sieć pozwoli graczom korzystać z funkcji społecznościowych gry, takich jak możliwość gromadzenia się grupy, kontaktowanie ze sobą, czy toczenie pomiędzy sobą sieciowych pojedynków. W ramach usługi mają być publikowane także dodatki DLC.

Pierwszą produkcją, która będzie oferować cyfrowe rozszerzenia będzie dostępna tylko w Japonii na 3DS-ie Tobidasu Pricla Kiradeco Revolution, kolejną będzie Theatrhythm Final Fantasy. Iwata zaznaczył jednak, że stanowisko Nintendo w sprawie DLC nie uległo zmianie - chce, aby sprzedawane gry były pełne i nie sprawiały wrażenia pociętych na potrzeby dodatków. Te mają tylko poszerzać zabawę dla osób nimi zainteresowanych.

Prezes Nintendo dodał także, że jest możliwe, iż z czasem w Nintendo Network pojawią się również pełne wersje gier dostępnych w edycjach pudełkowych.

"Było to uwzględnione w trakcie projektowania Nintendo 3DS-a i mamy już odpowiednią infrastrukturę. Przygotujemy podobną ofertę na potrzeby Wii U. Jednakże nie podjęliśmy jeszcze decyzji dotyczącej tego, kiedy rozpoczniemy sprzedaż cyfrowych wersji gier. Jednakże, jako opcja na przyszłość, ten segment rynku będzie rozwijany" - dodaje Iwata.

Często cyfrowa zawartość wiąże się z ograniczeniem nabytych rzeczy do jednego konta, co jest problemem w przypadku, gdy z konsoli korzysta kilka osób. Nintendo i na to znalazło rozwiązanie - w Nintendo Network pojawi się system profili osobistych działających w obrębie jednego konta.

Nintendo ujawniło też, że na tabletopodobnych kontrolerach Wii U instalowany będzie program Near Field Communication - pozwoli on na dokonywanie szybkich i natychmiastowych płatności za pomocą kontrolera i systemu PayPass. Korzystanie z programu ma zagwarantować dodatkowe bonusy.

Ujawniono też, że do tej pory 3DS znalazł 15 milionów nabywców w trzech najważniejszych regionach - USA, Europie i Japonii. Tym samym jest to najszybciej sprzedająca się konsola na świecie. Z kolei w czasie pierwszych 9 miesięcy 2012 roku fiskalnego firma zanotowała 48,3 miliardów jenów strat (rok temu: 49,5 miliarda jenów zysku).

Xbox 720: Chip Oban sercem nowej konsoli?

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy