XCOM: Enemy Unknown trafi do App Store
Wielu deweloperów przekonało się nie raz, jak trudno mierzyć się z legendarną marką. Ostatnio doświadczyli tego twórcy z Gearbox za sprawą fatalnej wpadki zatytułowanej Aliens: Colonial Marines...
Od czasu do czasu zdarza się jednak (choć to raczej wyjątki potwierdzające regułę), że producentom udaje się odtworzyć klimat kultowej gry sprzed lat, a jednocześnie "opakować" ten klimat w taki sposób, aby dane dzieło pozostawało atrakcyjne zarówno dla zdeklarowanych miłośników danego tytułu, jak i współczesnych fanów elektronicznej rozrywki.
Najlepszym przykładem potwierdzającym słuszność powyższej tezy, jest XCOM: Enemy Unknown studia Firaxis, znanego z produkcji legendarnych strategii turowych, w tym Cywilizacji czy Alpha Centauri. XCOM: Enemy Unknown - udany remake oryginalnego X-COMa z 1993 roku, zadebiutował w zeszłym roku na PC, Xboksach 360 i PlayStation 3. Tymczasem podczas zakończonych właśnie targów PAX East, Firaxis potwierdził, że XCOM: Enemy Unknown jeszcze w tym roku trafi do App Store!
"To bezpośredni port. Nie wprowadziliśmy żadnych wyjątków w zakresie gameplayu" - powiedział Jake Solomon, główny projektant.
"Gracze otrzymają dokładnie tę samą produkcję, co na PC czy konsolach, tyle że teraz będzie ona w pełni grywalna również na iPhone'ach i iPadach" - dodał Solomon.
Zapytany o cenę gry, Solomon nie chciał podać żadnych szczegółów, zapowiedział jedynie, że będzie ona "uczciwa", a sama produkcja będzie należeć do segmentu premium (jeśli przez premium Solomon rozumie wysokobudżetową produkcję mobilną, która nie różni się zasadniczo od swoich pecetowych i konsolowych odpowiedników, możemy się spodziewać przedziału cenowego pomiędzy dolarem a 15 dolarami - tyle kosztuje The Walking Dead na iOS). XCOM: Enemy Unknown na iOS powinna zadebiutować latem tego roku. Producenci poinformowali, że wraz z grą nie otrzymamy rozszerzenia DLC Slingshot, natomiast dodatek Elite Soldier już tak.