Większość aplikacji nie osiąga nawet tysiąca pobrań w ciągu roku

Nie wszystkim powodzi się sztuka powtórzenia sukcesów Angry Birds czy Fruit Ninja. Prawdę mówiąc, niewielu się to udaje...

Firma analityczna Canalys przeprowadziła badanie, z którego wynika, że dwie trzecie aplikacji na smartfony i tablety nie osiągają nawet tysiąca pobrań w ciągu roku od dnia wydania. Przyczyny? Niewłaściwe działanie platform typu App Store czy Google Play oraz brak innowacji, a w wyniku tego kiepska zauważalność.

"Szacujemy, że nawet dwie trzecie aplikacji w wiodących platformach są pobierane mniej niż tysiąc razy w pierwszym roku istnienia" - przedstawia sytuację Tim Shepherd, starszy analityk z Canalys. Większość twórców aplikacji nie zarabia na nich.

Reklama

Jak zauważyli autorzy raportu, wiele wysokiej jakości aplikacji nie zostaje nawet zauważona, ponieważ nie otrzymuje takiej uwagi, na jaką zasługuje. Platformy typu App Store czy Google Play promują te gry czy programy, które znajdują się wysoko w różnego rodzaju rankingach. Według Canalys, taki sposób prezentacji jest nieadekwatny.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy