Vivid Games podwaja wyniki
Po rekordowych wynikach kwartalnych, Vivid Games czekają w tym roku kolejne kroki milowe.
Premiera Godfire: Rise of Prometheus oraz Real Boxing w wersji Freemium na rynkach azjatyckich czy rozpoczęcie prac nad nową grą klasy AAA to tylko część z nich. Już w czerwcu na platformie Steam pojawi się Real Boxing w wersji na PC.
W pierwszym kwartale bieżącego roku Vivid Games zanotował ponad 94 proc. wzrost sprzedaży i 107 proc. wzrost zysku netto. Było to odpowiednio 2,76 mln zł i 0,37 mln zł. Wskaźnik EBITDA zwiększył się do 0,5 mln zł (0,3 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego).
"Coraz skuteczniej wykorzystujemy swój potencjał i przewagi konkurencyjne. Potrafimy szybko dostosować się do oczekiwań rynku o czym świadczą wpływy z mikropłatności, które stanowią już ponad 50 proc. przychodów z gry Real Boxing"- podkreśla Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. Sprzedaż gry przekroczyła już 1 mln egzemplarzy.
Niewątpliwie największym tegorocznym wydarzeniem dla spółki będzie premiera Godfire: Rise of Prometheus, która zapowiadana jest w czerwcu.
"Wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem. Gra jest praktycznie gotowa, ale wciąż pracujemy nad tym żeby jeszcze bardziej niż planowaliśmy podnieść jej wartość produkcyjną. Chcemy żeby finalny produkt był lepszy niż oczekiwania" - zapowiada Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.
Jednak premiera Godfire to nie wszystko co Vivid Games szykuje na ten rok. Już w czerwcu w sklepie Steam oraz wszystkich najważniejszych kanałach sprzedaży pojawi się Real Boxing w wersji na PC. Grę w kolejnych miesiącach będzie można nabyć m.in. w Polsce w wersji pudełkowej. Real Boxing ma się również stać motorem sprzedażowym na rynkach azjatyckich. W drugiej połowie roku Vivid Games szykuje premierę gry w wersji Freemium w Azji.
"Gry w modelu Freemium to przyszłość całego rynku. Kto tego nie rozumie prawdopodobnie nie przetrwa. Real Boxing w wersji Freemium jest naszą odpowiedzią na trendy rynkowe. Rynki azjatyckie to olbrzymi potencjał do wykorzystania. Wspólnie z jednym z wiodących wydawców, planujemy jeszcze w tym roku oficjalną premierę gry w Azji"- zapowiada prezes.
"Finał prac nad Godfire: Rise of Prometheus oznacza również początek prac nad nowym dużym tytułem. – Rozpoczęliśmy już prace związane z nową produkcją AAA, ale szczegóły na razie pozostaną tajemnicą. Produkt ma trafić do sprzedaży w 2015 r."- mówi prezes.