The Walking Dead i Bastion pierwszymi grami obsługującymi gamepada iOS
Od premiery najnowszej wersji systemu iOS nie minął jeszcze tydzień, a mamy już kilka obsługiwanych przez niego kontrolerów - a teraz również i gier.
Gdyby przeciętny producent gier niezależnych, którego twory pobiera grupa kilkunastu znajomych, wprowadził do produktu wsparcie gamepada - większego szumu by nie wywołał. Kiedy jednak do roboty zabrało się Telltale Games (The Walking Dead) i Supergiant Games (Bastion), można powiedzieć, że pierwsze szlaki zostały właśnie przetarte.
Szczególnie w przypadku Bastionu obsługa kontrolera wydaje się jak najbardziej sensowna. Początkowo wydana w ramach Xbox Live zręcznościówka z elementami RPG okazała się strzałem w dziesiątkę, została przejęta przez Warner Bros. i przeportowana na wiele innych platform. Wersja na iOS była jednak krytykowana za fakt, że to jedna z wielu zręcznościówek niekoniecznie wygodnych na ekranach dotykowych - że do Bastionu potrzeba gamepada, że z nim rozgrywka nabiera innego znaczenia. Od teraz - a właściwie od momentu, kiedy pierwsze kontrolery trafią na wirtualne półki sklepów internetowych - nareszcie będzie to możliwe.
Choć chwilowo gier wspierających gamepada jest dokładnie tyle, ile samych zapowiedzianych kontrolerów, w niedalekiej przyszłości kolejne z wielkich (ale także tych mniejszych) tytułów mobilnych mają zostać przystosowane do gamepadów.
Procedury projektowania, testowania i zapowiadania trwają u sporej części firm produkujących akcesoria do smartfonów i tabletów. Po GameCase, o którym pisaliśmy w zeszłym tygodniu, oficjalnie i definitywnie został zapowiedziany został jednak jedynie jeden gamepad - od znanej firmy Logitech. Niestety, producent nie udostępnił jak dotąd zadnych konkretów dotyczących nowego urządzenia.